maandag 22 april 2013

ZEN- modus

Maandag 22 april 2013
Guttemegut, ik heb er alweer 4 nachten opzitten. Ik sta op het punt om mijn vijfde nacht in te gaan. Het is eigenlijk voorbijgevlogen. Met mijn pijn is het af en aan. Die rotdrains produceren nog teveel vocht om ze te laten verwijderen. En ik ben er wel een beetje over uit dat ik juist van die drains zo'n pijn heb. Ik merk het vooral met bewegen. Even bukken, even mijn krent afvegen. Even tutten of gewoon even kriebelen op mijn rug. AUW!!!...... Nog even volhouden.

Vanmorgen heb ik even zelf gepoedeld. Ik kan niet wachten tot ik even lekker onder de douche kan. Mijn haren wassen bijvoorbeeld. Haha, kan ik nu weer zeggen;-) Ik heb vanmorgen geprobeerd om mijn hoofd onder de kraan te stoppen maar ik kreeg helse scheuten. Ik laat het nog maar even. Ik kreeg hulp door zuster S. Zo schattig. Ze waste mijn voeten en daar was dit persoontje toch zo blij mee. Schone voeten zijn fijn.
Ik ben blij dat ik een kamer alleen heb. Kan ik lekker zelf bepalen of ik s'nachts even lees of een wordfeudje leg. Ik doe hier natuurlijk bijna niks, dus ben ik ook niet zo moe. Het is knus op mijn kamertje. Ik heb lekker de hele dag de radio aan. Ik heb minimaal last van andere patiƫnten. Ik heb oorpluggen voor de nacht. Wat heb ik nu nog meer te wensen!
Ik relax de dag door en dan ben ik morgen of overmorgen helemaal uitgerust om thuis verder te gaan relaxen!! Ik loop wel regelmatig op de gang, anders gaan de darmen teveel in de ZEN- modus.

Vanmorgen kwam tante Han me gezellig even opzoeken. Heel fijn. Zij is nu lekker thuis bij ons om het gezinnetje te ondersteunen! Ik zeg; hulde voor het pecanbroodje! Vanmiddag had ik onverwacht bezoek. Zo leuk.. Bar en Ann. Wat hadden we gezellig de klets erin. Verder krijg ik de hele dag door, allemaal leuke gezellige collega's op bezoek. Klop klop.. Kom maar verder of yoehoe. Is steevast mijn antwoord. Zo netjes.. Iedereen klopt aan!

Als ik dit berichtje teruglees is het stukje wat ik geschreven heb, weinig spectaculair te noemen. Dat komt misschien ook omdat ik volledig in de ZEN - modus sta. Ik giebel wat af. Ik moet ook zo om mezelf lachen. Ik weet wel waarom, komt vast door de morfine die ik nog steeds krijg.
Fijne nacht altesaam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten