zondag 10 maart 2013

Jurre


Zondag 10 maart 2013

Alweer enkele dagen geleden dat ik geschreven heb.
Het bevalt me nu eigenlijk wel om niet iedere dag te schrijven.
Voor mijn gevoel is het of ik het ergste gehad heb,
namelijk de chemo’s..
Natuurlijk komt er nog een zware Kluivert aan.
Namelijk …
de ok..
Maar op de een of andere manier lijkt me dat minder heftig..
Van de week sprak ik er over met Kelly.

Ik was eigenlijk verrast van mezelf dat ik er zo over sprak..
Misschien niet helemaal te begrijpen voor iedereen,
maar dat is natuurlijk ook niet zo belangrijk..

Terugkijkend op de chemotijd,
was dat voor mij een hele angstige tijd,
een hele zware tijd met veel onzekerheid..
Ik kon tenslotte wel komen te overlijden..
Rationeel was dat een bepaalde periode natuurlijk ook het geval..

Tijdens de chemo stond ik in een soort overlevingsmodus..

Mijn moeder vroeg van de week,
stel je voor dat je geen gezin had gehad, was je dan vaker in je bed gaan liggen?
Volmondig moest ik dat beamen met een ja..
Ik denk dat het, voor mensen zonder gezin, een veel zwaardere tijd is..
Mijn gezin, familie en vrienden hebben er voor gezorgd dat het draaglijk bleef..
Immens veel lieve kaartjes, blommen, telefoontjes en bezoekjes hebben de periode aanzienlijk draaglijker gemaakt..

Ik heb me rot gevoeld, verdrietig maar zelden..
Mede door jullie…
Bedankt daarvoor..

Van het weekend naar mijn koppie gekeken, ik begin vlassige babyhaartjes te krijgen..
Lijkt wel donzig..
Het lijkt wat grijzig, of zal het blond worden..
Meningen zijn hier verdeeld..

We zijn naar Hoorn geweest en hebben onszelf getrakteerd op een nieuwe bank.

Bank Jurre..
Mijn vriendinnetje Manon heeft hem ook..
Na-apen? ja!!!

Voor het eerst in ons leven een hoekbank..
Ik ben benieuwd of dat ons gaat bevallen..
Mooi is hij in ieder geval!!
Een week of acht duurt het voordat hij  zal komen..

We kregen een stukje stof mee om thuis even te kijken of het een goede kleur zal zijn.
Thuisgekomen was het bijna dezelfde kleur als de muur..
Ik schrok er wel een beetje van..
Gelukkig valt het overdag wel mee..

Leuke kussens erop kopen en een gezellige grote lamp..
Gos, wat zal de boel opknappen!!

Ook Linde haar bureautje is op MP gezet en de bieders stromen binnen!
Ralph zijn bed helaas nog niet verkocht..
Leuke halfhoogslaper van Flexa, wit..
Iemand?

We zijn lekker kneuterig geweest vandaag.
Thuis gekeuteld, kamers opgeruimd, gesopt..
Topo geoefend, Zuid Holland..
Madame beheerst het al helemaal..
In 2 dagen tijd, ongeveer 10 minuutjes per dag, dreunt ze alle 20 plaatsen en waters op..

Geflitst met Linde, daar zijn we van het weekend mee begonnen..
Dat is goed voor madame haar dyslexie..
Max 4 x per week..woordjes oplezen..
Ze is gestart en zal vanaf nu gedurende een jaar tijd intensieve begeleiding krijgen..
Hopelijk gaat het haar helpen..

Ook gezellig een afspraak gemaakt met Ingrid,
zij was een kuurtje  eerder klaar met de chemo en heeft al een koppetje vol grijze haartjes..
Lijkt me gezellig om te horen hoe het nu met haar gaat.

Met Ralph zijn rug gaat het iets beter, gisteren nog niet gevoetbald..
Hij wilde echt niet.
Nog te veel last..
Helaas hebben de mannen verloren..
Morgen wil Ralph het weer gaan proberen..
Rustig aan…  voor zijn ruggetje..

Ik ben zooo blij dat het beter gaat..

Morgen gaan de kinders weer lekker naar school,
mijn broer en zijn  prachtdochters komen gezellig lunchen..

Ik kijk er naar uit!

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten