woensdag 13 maart 2013

Buona sera


Woensdag 13 maart 2013

Buona sera

De nieuwe paus is gekozen, witte rook!
Uiterst sympathieke goedlachse man..
Ik heb genoten van zijn optreden..
Ook al is mijn Italiaans niet zo goed..
Ik begreep dat hij “onze vader ‘’ deelde met de rest van de wereld..

Franciscus de eerste..
Ik ben nu al fan van hem.
Lekker simpel.
Ik hoop dat hij zo’n duidelijke taal blijft spreken..

Met mij is het goed..
Vorige week genoten van het voorjaar..
Ik dacht; zo hé!
Dat wordt genieten de komende weken..
Afgelopen dagen had ik er de smoor in..
Weer bikkelende tranen over mijn wangen..
Weer die kou..
Zo, ook weer even geklaagd.
Je doet er tenslotte niks aan..

Gisteren om half 1 zou Linde haar bureautje opgehaald worden..
Afgestemd met Joke,
uit Almere,
dat ze er 45 euro voor zou betalen..
Manlief was uit Almere vertrokken in zijn oude Mercedes, om 12.00.
Dat had ze me even doorgebeld..

Ik was er helemaal klaar voor..
Om kwart voor 2 heb ik Joke weer even gebeld of haar man misschien verdwaald was..
Ze verontschuldigde zich en ze zou hem bellen.
Even later gaat de telefoon weer en heb ik deze meneer naderhand 10x gesproken.
In gebrekkig Nederlands dacht ik te maken te hebben met een heer van Turkse afkomst.
Ik nog 10 minuuten rijden en dan zegt TOMTOM wij zullen er zijn.
Prima, tot zo..zeg ik.

Na 20 minuten gaat weer de telefoon.
Ik hier in Heemstede staan, ben ik goed?

Nee, ik woon in Hoofddorp.
OK, dan rijden we naar Hoofddorp.

Tussendoor hoor ik hem praten met nog een andere heer..
Ik krijg de zenuwen..
Ik leg een mes onder mijn tas..
Met z’n tweeën ??
Voor een bureautje??

Weer de telefoon..
We staan op de ijweg, zijn we goed?
Jazeker zeg ik, vraag maar aan iemand waar het winkelcentrum Floriande ligt.
Wat u zeggen?
WINKELCENTRUM FLORIANDE!!..
zeg ik geprikkeld..
Zal ik het spellen voor u?
Niet nodig hoor, mevrouwtje..

Mevrouwtje?
Ik krijg van de opwinding spontaan een opvlieger..

Om vijf over half drie belt meneer weer op.
Iek heb het gevonden, iek sta voor de deur.

Prima zeg ik.
Ik denk, eikel..
bel dan gewoon aan!!

2 mannen staan voor de deur, in hun oude grote Mercedes..
Goedlachs en ze verontschuldigde zich voor het vele bellen.
Mes niet nodig gehad..
Ik gniffel nog even na..

Ik ontvang de centjes, en een hele goede reis!
In galop loop ik naar school..
Net te laat..

Kinders zijn happy..

Kees en Marco halen s‘avonds Linde haar nieuwe bureautje op in Haarlem,
Vanmorgen was onze dochter helemaal in haar nopjes..
Wat een mooi bureau..
Fijn hè schat, dat papa zo’n grote auto heeft!
Lang leve marktplaats!!

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten