dinsdag 19 maart 2013

Frivool de zomer in..


Dinsdag 19 maart 2013

Vandaag naar dr Christiano, de plastisch chirurg geweest.
Allervriendelijkste man.
Moppie dacht in de onderzoekskamer een kast met voorbeelden aan te treffen..
Kiest u maar een modelletje meneer..;-)
Dat was niet het geval..

We moesten er alledrie hartelijk om lachen..

Mijn eerste vraag was of deze arts misschien wist of er bestraald moest gaan worden..
Dat wist hij niet..
Toch geen klein dingetje gezien hoe de operatie straks vorm gegeven moet gaan worden..
Er maar een beetje van uitgegaan dat er niet bestraald moet gaan worden..

1% kans van wel, heeft dr vd Elst gezegd..
Vanmiddag Pien gebeld, de onc vpk, om deze vraag voor te leggen..
Ook zij was er niet van op de hoogte..
Zal ik al besproken zijn?
Zo niet, dan zal dat zeker een dezer dagen gebeuren..

Donderdag heb ik  een gesprek met haar..

Terugkomend op de plastische chirurg..

Wat voor soort siliconen worden er gebruikt..
Het merk mentor..

Later maar eens in gaan verdiepen..

We hebben geeneens de siliconen gevoeld!
Zeg ik thuis tegen mijn schat..
Inderdaad..
Best stom..

Ook hebben we een gevulde expander gezien, knap ding..

We hebben het over van alles gehad..

Eigenlijk blijft de keus aan ons..
Als we kiezen voor eerst een expander, dan hebben we iets minder kans op complicaties zoals infecties..
Ik lig dan minder lang op de ok tafel..

Aan de andere kant moet je dan ongeveer een driekwart jaar later weer onder het mes om er alsnog siliconen in te laten zetten..
Plus..
als je voor de expander gaat moet je die elke week even op laten vullen..
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met patiƫnt zijn..
Zie dat eigenlijk ook niet zo zitten..

Pl. Chirurg vroeg aan het einde van het gesprek waar mijn eerste keus naar uitging.
Siliconen heb ik gezegd, dat risico wil ik wel nemen.
Ik wil frivool de zomer in;-))
(grapje hoor) .

We krijgen de tijd om er nog goed over na te denken en kunnen altijd later nog,
een gesprek krijgen..

Mijn borsten zijn bekeken en betast..
Moppie dacht dat het was om te kijken of er voldoende huid was voor het opvullen van de ruimte als er straks geen tepel meer is..
Ik dacht dat het was om te kijken of er ook een beetje gelift kon gaan worden..
We zijn het vergeten om te vragen..
Ook even gesproken over de ‘’gezonde’’tepel.
De mogelijkheid, een splitting nipple..
werd besproken..
Hij was er niet zo’n voorstander van..
Vaak is een gereconstrueerde borst prachtig geworden en dan blijft zo’n tepel een beetje achter..
Ok duidelijk voor ons..
Geen tepel..
Er zal dan later een tepelreconstructie plaatsvinden..

Ook vergeten te vragen..
Tattoo Henk, of het Spaarne Ziekenhuis…

Al met al een hele poos gekletst..
Genoeg stof weer tot nadenken..

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten