donderdag 28 maart 2013

Trots als een pauw!


Donderdag 28 maart 2013

Zo hé..
Dat is een tijdje geleden..

Vorige week naar de oncologieverpleegkundige Pien geweest..
Zo heeft navraag gedaan en wat blijkt..
Ik hoef, doordat ik de beslissing genomen heb om twee borsten te laten verwijderen,
niet bestraald te gaan worden..
De kogel is nu helemaal door de kerk.
Borstweefsel wordt verwijderd.
Ik krijg gelijk nieuwe siliconen borsten.

Nog wel even aangegeven dat ik het wel prettig zou vinden als mijn linkerborst ook onderzocht gaat worden..
Daar is toch ook meerdere keren onrust in gezien..
Daar was ze het roerend mee eens en ze zou dit met de patholoog anatoom bespreken..
Fijn..

Ik ben alleen naar deze afspraak gegaan, mannetje was druk en ik vond het ook niet echt nodig..
Het was een aangenaam gesprek.
Over de kinders gesproken en hoe het afgelopen periode gegaan is..
Fijn, zo’n luisterend oor..

Na deze afspraak werd ik naar Karin, de assistente, gebracht.
Daar werden de rest van de afspraken gemaakt.
Ik moet nog langs de anesthesie.
Ik moet tussen 14.00 en 15.00 een dag voor ok even bellen met de opname om te horen hoe laat ik me mag melden.
Nuchter..
Ik kom op de afdeling plastische chirurgie te liggen.
Laten we maar hopen dat er een gezellige eenpersoonskamer voor me beschikbaar is!

Ik ben er wel een beetje klaar mee..

Met het wachten en toch regelmatig herinnerd worden aan mijn tumor..

Ik ben er hartstikke klaar voor..

Haartjes beginnen voorzichtig aan te groeien..
Ik lag in bad van de week en toen zei Ralph het..
Mam, je ziet het nog niet echt maar ik voel het wel hoooo.
De R blijft wat lastig te vinden voor meneertje, die gisteren 8 jaar is geworden..

Tja, en als je 8 bent dan mag je met je vrinden een boodschap doen..
Dat mocht ook vandaag.
Trots als een pauw vertrok meneer met zijn nieuwe ice-watch naar de winkels.
Voorzichtig hè schat..
Tuurlijk mama.
Half zes thuis hoor!
Tuurlijk mama.
Liever iets te vroeg, als te laat lieverd.
Ok mam, dag mam, daaag..

Daar ging het gezeldschap..
De kleinste voorop..
Kom op, Valerie!
Rennen!!

Intussen is Dylan in slaap op de bank gevallen, menneke is ziekies en heeft pien in zien buik..
Arm schaapje..
gelukkig haalt Jeroen hem even daarna op en kan hij fijn thuis ziekies zijn..

Exact half zes was meneertje Ralph thuis, eigenlijk 1 minuutje te laat..
Ik heb hem geprezen..
Zag mezelf eigenlijk al in de auto naar het winkelcentrum rijden..

Hoe was het?
Leuk hooo mama.
Wat hebben jullie gedaan?
Oh, Merlot heeft een nieuwe bal gekocht en we hebben gevoetbald.
We hebben gekeken naar dansende meisjes.
Niets zo leuk als Floriande centrum, dacht ik nog.
Wat hebben jullie nog meer gedaan?
Ohw, Valerie kocht nog een Turkse pizza en daar heb ik nog een hapje van gekregen,
was lekker hooo mam..
Die wil ik ook wel een keertje..
En Sem kocht nog een zak chips en die hebben we gedeeld…

Gelukkig hoorde Linde dit niet..
Anders zou ze stikjaloers zijn.;-))

Ik heb even uitgelegd dat ik hier niet zo van gecharmeerd ben..
Ralph geprobeerd uit te leggen  dat snaaien voor het eten niet zo handig is..
En ook zonde van het geld enzo..
Jaaaa mama..
dat begrijp ik wel, ik heb toch niet betaald..

Nee dacht ik…
nu nog niet..

Pfff, best een verschil, nu al, 7 en 8..


Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten