dinsdag 19 februari 2013

Jochie van de straat.


Dinsdag 19 februari 2013

Gezellig lopen de kinders en ik naar school.
Het is windstil en we lijken wel de enige..
Ontzettend stil op straat.
Buurvrouw Jeanet vraagt of Linde vanmiddag langskomt om mee naar de Zumba te gaan..
Hoe lief!

De kinders zijn niet stil..
Ze kletsen de oren van mijn hoofd.
Heerlijk!

Het doet me goed weer lekker op school rond te lopen.
Hallo hier, hallo daar..

Juffen zijn belangstellend, ook dat vind ik fijn.

Vanavond 10 minuten gesprek gehad,
Kinders doen het goed.
Er word nog geen rekening gehouden met Linde haar dislectie..
Ondanks dat, had juffertje een pracht van een rapport.

Met Ralph moeten we een beetje gaan oefenen op zijn woordenschat,
en dan vooral de betekenis van woorden..
Tja, jochie van de straat..
Altijd buiten..
Dan hebben ze het natuurlijk niet over woordjes..
dan voetballen ze alleen maar, of blikkie trap..
Ook zo’n favoriet..

Komt helemaal goed met ze, rotsvast vertrouwen in onze kinders..

Marco heeft de ochtend thuis gewerkt, kan hij ‘’meters maken’’, zoals hij dit altijd zegt.

Tante Han heeft heerlijk geslapen, zonder rode onderbroek..
Helaas toch wat last van opvliegers gehad..
Mevrouw Malva therapeut heeft mijn tante 2 behandelingen gegeven..
Helaas..
Ze zijn er niet minder op geworden..

Mijn keuken is heerlijk heringedeeld en uitgesopt.
Ik heb boven lekker gepoetst.

Mijn ramen zijn weer heerlijk schoon..
Wat een feestje is het toch iedere 3 weken geweest..

Morgen gaan we even gezellig de bijkeuken uitmesten..
Misschien kan er nog wat op marktplaats..

Vanavond kwam er om exact acht uur een mw uit Vogelenzang.
Mw Ellen..
Ze kwam een rolletje kippengaas ophalen..
Ze was er zo blij mee..
En ik blij dat we ervan af waren!!!!

Vanavond een bod binnen op de Tropenmuseum schoenen van manlief..
Wel 5 euro meer dan dat wij betaald hebben!
Grappig!

Mannetje werkt, Tante Han bekijkt haar webmail.
Ik schrijf mijn Blog en ga even in zijn achteruit..

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten