vrijdag 8 februari 2013

behoorlijk jammer..


Vrijdag 8 februari 2013

Mannetje werkt thuis vandaag..
Ik bel wat in de rondte..
We hebben de rapporten van onze kinders gekregen en we zijn apetrots..
Wat doen ze het goed!
Madame heeft nog nooit zo’n goed rapport gehad..
Van de week weer een topotoets Noord-Brabant,
Waaronder ook Rosmalen..
Leuk!
Daar gaan we morgen gezellig naartoe..
Ze had een dikverdiende 10!
Ook supertrots op mezelf..
We doen het goed..

De buurman komt nog langs en hij bedankt me voor gisteravond..
Ook praten we bij..

Op tijd zijn we in het ziekenhuis.
Op tijd worden we geroepen..
Niks wachten.. gewoon op tijd geholpen..
Fijn is dat.
Na heel even gewacht te hebben in een kamertje komt dr vd Elst binnen.
Dat is alweer een tijdje geleden, zegt hij.
Inderdaad.
In alle rust verteld hij dat er tussen de 4 en 6 weken geopereerd gaat worden..
Borstsparend of eraf..
Of we daar al over nagedacht hebben..
Eigenlijk niet..
We zijn alleen maar bezig geweest met de chemo en het verkleinen van de tumor..
Alles op zijn tijd..
Hij verteld dat, ondanks dat de tumor aanzienlijk geslonken is,
er toch ruim gesneden gaat worden..

Het komt erop neer, dat er uitgegaan wordt, van de oude grote van de tumor, plus ongeveer 1 cm extra omdat de snijvlakken natuurlijk schoon moeten zijn..

Dat betekend dat er dus ruim 5 cm verwijderd gaat worden.
MMMM, dat valt me enorm vies tegen..
Dat is voorafgaande aan de chemo’s  niet verteld..
We hebben er ook niet aan gedacht om dit te vragen..
Afgelopen 3 maanden bezig geweest om mijn tumor te laten slinken..
Dat is gelukt..

Wordt er nog zooo ruim gesneden..
Het voelt een beetje als, heel erg jammer, en het maakt me ook wel boos..

Nu begrijp ik ook dat dr Griffioen gezegd heeft dat er na de chemo’s eigenlijk nooit een MRI gemaakt wordt..
Ja, hèhè..
Als ze toch gaan snijden vanuit de 1e situatie..

Even laten berusten..

Bestralen gaat er sowieso gebeuren..
Al schijnt het bestralen pijnlijker te zijn als er geamputeerd gaat worden..

Ook gesproken over de techniek, onder echogeleiding operen.
Dat doen ze in het Spaarne nog niet..
Er wordt wel verteld dat dit voornamelijk gebeurd bij patiënten, die eerst geopereerd worden, en daarna de chemo gaan krijgen ..
Tsja..
Dan snap ik eigenlijk ook wel dat het voor mij niet zo heel veel uit zal maken.
Er moet toch flink gesneden gaan worden..

Borst wordt nog bevoeld en dr vd Elst voelt de tumor ook zitten..
Eigenlijk best knap..

Hij wil wel een MRI na de chemo..

Of ik nu wel of niet kies voor de Taxol..
Neuropathie in mien tenen is nog precies hetzelfde..

En voor mijn gevoel maakt het nu helemaal niet uit of ik hem wel krijg..
Die paar mm dat er nu nog gekrompen gaat worden..

Natuurlijk ook gesproken over,
wat als de snijvlakken niet schoon zijn..,
als we voor een sparende kiezen..
Dan moet je later alsnog voor een amputatie..
Dat is geestelijk en lichamelijk natuurlijk ook zwaar..

Bijzonder snel realiseer ik me dat ik waarschijnlijk toch voor deze optie ga.

Dan kunnen ze over een tijdje,
ik krijg toch een behoorlijke deuk..
De borst reconstrueren..
En dan maar hopen dat de randen schoon zijn..

We hebben een bijzonder prettig gesprek..
We krijgen alle tijd om onze vragen te stellen.

Op de gang gaan er een hoop gedachten door mijn koppie..
Moppie en ik praten er rustig over..

We lopen nog naar Bianc en kletsen bij..

Onderweg ben ik stil..
Ik moet hier toch echt over nadenken..

Morgen naar de Carnaval,
We hebben er zin in..

Vanmiddag even niet,
maar nu het allemaal wat geland is ben ik maar weer overgegaan tot de orde van dag..
We hebben tenslotte nog even de tijd om ons her en der wat te gaan verdiepen en eventueel wat meer na te vragen..

Fijn weekend!

Ik ben blogvrij..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten