maandag 14 januari 2013

Een dag niet gestofzuigd, is een dag niet geleefd!


Maandag 14 januari 2013

We hebben een heerlijk weekendje gehad.
Zaterdag moesten we vroeg uit de veren.
Ralph moest om 8.15 verzamelen bij Overbos..
Mannetje heeft er zin in..
Het is koud, dus de thermo gaat eronder..
Marco trekt ook zijn warme laarzen aan.

De meisjes blijven lekker thuis..
Wij houden niet zo heel erg van, langs de lijn, te staan verkleumen..
We hebben het heel gezellig samen!
We maken een lijstje wat er allemaal moet gaan gebeuren.

Vrijdag is onze vis overleden, nou ja.. overleden..
Hij bewoog nog een heul klein beetje, maar echt leven zat er al een paar dagen niet in..
We hadden er twee..
Toen ik vis nr 1, met een zakje, uit de kom wilde halen, beschermde vis nr 2 haar..
Ze ging bovenop haar liggen zodat ik er ‘’moeilijk’’ bij kon..
Ik wist niet dat goudvissen hersens hadden..
Maar voor mij was dit ‘’bewijs’’!!

Dus..  op het dingen te doen lijstje staat.
Plantje vis..
Linde wil graag een nieuwe vis, maar tante Han weet het zeker..
Niet doen!

We gaan het vragen aan de expert..

Tegen half elf komen de mannen weer thuis..
Ralph verteld glunderend dat ze gewonnen hebben en dat meneertje er twee gemaakt heeft!
Dikke zoen voor hem!
Overigens de wedstrijd met 4-3 gewonnen!
De mannen staan weer nr 2.
Hoe leuk!!

Mannen hebben het koud en warmen zich lekker op.

Meisjes gaan op stap.
Eerst even langs de winkel.
Dan naar het tuincentrum voor een plantje..
Linde durft het niet te vragen..
Ik wel..
Ik vraag of we bij vis nr 1 een andere kunnen zetten.
Hij weet het niet echt..
Ik vraag of vis nr1 niet eenzaam zal worden.
Dat vond deze meneer een heule rare  vraag ..
Wist hij eigenlijk niet..
Ik vond het maar een rare snuiter..
We hebben het niet gedaan.
We mogen van deze snuiter ook zelf een plantje met de grote tang pakken..
Ook vreemd..
Maar Linde vond het wel interessant..

Overal gesnuffeld..
Mooi spul bekieken, Riverdale in overvloed..
Helaas mega duur..
We kopen plantje vis en roomboterzuurtjes.

We vertrekken naar Heemstede, we gaan gezellig even naar sissy boy..
Ik heb mijn cadeaubonnen van de afdeling mee.
We snuffelen in deze gezellige zaak en we passen allebei erge leuke kleren..
Best nog wel een dingetje…  met pruik..
Maar..
Ik slaag!

2 gezellige jurkjes en een een jasje!
Superblij mee..
Laat de lente maar komen!

Linde mokt dat ze van mij geen roze broek mag..
Ze vind het niet eerlijk!
70% korting, zegt ze..
Ik vind hem niet mooi, zeg ik..
En als ik iets niet mooi vind wordt het niet gekocht..
Maar mam..
Niks, maar mam..
Het gebeurd niet..
Een roze ribbroek met zilveren ritszakken..
Echt niet..

Na een duidelijke uitleg in de auto gegeven te hebben, zakt haar mokbui..
Het is weer gezellig..
Verder een heerlijke keuteldag gehad.

Zondag is ook heel relaxed, Marco zoekt de lego uit en plaatst een paar advertenties op MP.
Ik ben benieuwd..

Vandaag was ook heerlijk!
Berekoud..
We lopen gezellig met z’n drietjes naar school.
We lopen hand in hand in hand.

Fijn om weer op school te zijn..
Ik bekijk alle werkjes in de klassen en praat even met Ralph zijn juf.
Het gaat erg goed met het mannetje..
Fijn.
Ze zegt dat ze blij is om me weer te zien.
Dat beaam ik..

I’m back!

Uit school bedenk ik of ik eerst naar huis ga, of dat ik gelijk de pas er in zal zetten.
De tweede wordt het.
Ik wandel een stuk en geniet van de kinderen die op hun fietsen  naar school gaan.
Ik zie de zon opkomen en geniet van de prachtige lucht.
Het is echt koud..
Mijn tenen voel ik niet meer en mijn waterige neus is al meerdere keren gesnoten..
Als ik thuiskom zie ik dat het al bijna half tien is.
Heerlijk!
Ik stofzuig de boel en app de meiden.
Een dag niet gestofzuigd, is een dag niet geleefd!

Ik keutel de dag door.
Ralph en ik doen tussen de middag wat boodschapjes en meneertje is bijzonder in zijn hummetje!
Hoe fijn!

Linde verteld dat ze s’middags waarschijnlijk bij Sarah gaat spelen..
Ze gaan werken aan een projectje  over een beschermd dier..
Er moet geloot gaan worden, omdat iedereen hetzelfde beschermende dier wil..
Linde en haar groepje trekken, na loting, een of andere tijger..
Vanmiddag hebben ze research gedaan..
Hoe leuk!
Kleine meisjes worden groot!

Na school speelt Dylan gezellig bij ons.

Het gaat sneeuwen..
Er ligt 1 cm..

Dylan gaat naar huis.
Ralph wil graag buiten voetballen,
samen met Fangio en Valerie hebben ze veel pret in de sneeuw.

Ik ben benieuwd hoeveel cm het gaat worden…


Mannetje komt net binnen, beetje een latertje..

Slee staat klaar, net als de sneeuwschuiver..

Kom maar op met die sneeuw, gaan we morgen lekker spelen in de sneeuw!!

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten