dinsdag 30 oktober 2012

Appeltje eitje

Dinsdag 30 oktober 2012

Bram is uit zijn ambt gezet..
Wereldschokkend nieuws..
In New York komen ze bij van de schrik..

Ik ga al vroeg met Chan naar het ziekenhuis, ik ben net thuis van school. 
Ik heb 2 overblijfkaarten voor de kinderen gekocht.
Toen ik ze vroeg of ze het erg vonden om af en toe eens een keertje extra op school te moeten blijven om een broodje te eten, reageerde ze tegelijkertijd met; Jippie!!!

Nou, dat is fijn, school is leuk! Overblijf dus ook!

Chan en ik lopen onze gebruikelijke route, de weg naar de rontgen is bijna vanzelfsprekend..
We drinken koffie en het is wederom even wachten..
Chan vraagt of ze mee moet, ja, zeg ik.. Ze zegt dat ze het niet zo bedoeld.. Dat begrijp ik.
Ik neem weer plaats op hetzelfde onderzoeksbedje, mijn arm gaat omhoog..
Vandaag hebben we weer een andere radioloog, er zijn er negen, ik heb er nu 4 ontmoet..
Wel hebben we dezelfde assistent, ze is aardig.

De radioloog is uiterst charmant, Chan is onder de indruk.. Haha!

Het was een fluitje van een cent. 
Verdoving en een prik met een dikke naald waar dan het mini-rondje ( titanium? ) in zit die in de tumor wordt gezet.. 
Kundig ging hij te werk, geen gepiel, in een keer raak!

Tegen 10.00 waren we weer thuis. 
Tja, het gebruikelijke.. 
Was, opruimen, stofzuigen, nog even bij Plutosport geneuzeld voor een wind/ regendichte jas voor de trainingen van Ralph. 
Gekeken naar thermo ondergoed, sneeuwbroeken..
Alles wat je maar nodig hebt voor je kinders is daar prima te koop.
Straks weer even verder neuzen en maar even een bestelling plaatsen, 
voor je het weet zitten we weer op de slee!
Dit jaar ga ik eens achterop!

Ik bel nog even met As.
Tuurlijk! Door laten gaan die communedate, as vrijdag.
Als ik me wel goed genoeg voel, sjees ik er wel naar toe!

Nadat ik Ralph opgehaald heb gaan we nog even naar de Hema en kopen een plakboek voor alle kaarten. 
In de middag pakken we alle kaarten en plakken Ralph en Dylan alle kaarten in het plakboek.. 
Tjemig, het zijn er wel meer dan vijftig!
Supergaaf te voelen dat er zoveel mensen meeleven..
Na een kwartiertje zijn ze klaar.
Dat hebben ze hartstikke mooi gedaan.. 
Beetje scheef, en soms 4 kaarten op 1 bladzijde, maar ik was apetrots op die mennekes!
Kijkt toch wel heel leuk, en leest ook leuk terug.
Ralph leest veel kaarten voor aan Dylan, samen besluiten ze dat ze de dierenkaarten het schattigst vinden.

Tussendoor ruim ik wat lades op, pleur heel veel weg, en orden een boel.
Ik heb maar even een insteekmap gekocht waar ik alle info over borstkanker instop..
Allles per kopje..
Kopje chemo
Kopje pruik
Kopje uitslagen,
Dan is het tijd voor een kopje koffie..

Linde eet bij Idil, Dylan eet bij ons en Marco is laat en eet uit de magnetron.

Mijn knapste kerel van het land was met een heule hoge baas op stap.
Jasje, dasje, vader gaat op stap.. 
Hij zag er uit om door een ringetje te halen!
Zelfs Linde trok vanmorgen een, zo zo, blik, je ziet er knap uit pap! :-)
Goede zaken gedaan..

Ik zou nog een afspraak maken met een pruikenmeneer, ik ben het vergeten.
Morgen..
Vanmiddag werd ik nog gebeld door de apotheek wanneer ik de medicatie nodig heb, 
morgen antwoorde ik. 
Ze had het niet in huis, de Emend.. 
Ik schrok even, even was mijn gedachte, och jemig, het zal toch wel op tijd zijn..
Maar gelukkig zouden ze het dan bij een andere apotheek halen.
Woensdag na vijfen ligt het pakketje klaar.
Ik zal er zijn..

Mijn allerliefste schoonouders kwamen nog even langs met grote nicht Mandy en klein nichtje Fiona.. 
Oma! riep Ralph, met mijn paraplu!
Ze gaf me een hele dikke pakkerd en was zichtbaar blij voor me dat de vervelende klier dus helemaal geen vervelende klier bleek te zijn!!!

Het was een bijzonder snel bezoekje, 
ik gaf nog even het afschuwelijk lelijke vest mee, en zei dat ze er vast wel iemand blij mee kan maken!

Vanavond kwam Marijke nog langs, buurvrouwtje, ze is begaan en lief..
Ook is ze een topper in make-up..
Ze gaat me helpen om toch nog een beetje leuk voor de dag te komen!

Marco is er lekker vroeg ingekropen.. 
Hij was moe van al het praten van vandaag..
Slaap lekker mannetje, don't forget I love you..








4 opmerkingen:

  1. Lieve Ingeborg,

    Ik ben begonnen met je blog te lezen. Het raakt me enorm. Ik ben zoooo blij voor je dat de klieren schoon zijn!!!. Super. Vrijdag ga je die foute cellen te lijf. Ik weet zeker dat je het aankan. Die dexa en emend gaan je er door helpen.
    Ik probeer je nog te bellen voor vrijdag. Het is goed te lezen dat je een fijn gezinnetje hebt, dat geeft je zoveel steun. Veel liefs Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ingeborg en Marco, Via Jolanda hoorde we dit vreselijke nieuws. Ook probeerde ik via jolanda op de hoogte te blijven hoe het er voor stond. Ik vind het fijn dat je blog mag volgen. Ik heb hem vananf het begin gelezen. Wat een schok moet het voor jullie zijn geweest toe je dit nieuws hoorde! Je leven staat even helemaal op zijn kop.... Ik ben heel blij voor jullie dat er geen uitzaaien zijn. Hopelijk wordt je niet al te ziek van de chemo.Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en zal je blog blijven volgen met hopelijk veel goede berichten. Heel veel liefs van Eelco, Angela en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi ingeborg. ik zat maandag met jootje te high teaen toen je een smsje stuurde dat je klier schoo is. wat een geweldig nieuws!!!ik had savonds meteen gereageerd maar op een of andere manier is dat niet over gekomen. gaat iets niet goed. maar ik wil je heeeeel veel sterkte wensen vrijdag. en als je straks een hoofddoekje gaat dragen dan zal je dat vast heel mooi staan, en acht als je maar beter wordt. dat is toch veel belangrijker. ik denk aan je vrijdag veel liefs en een knuffel van mij. els

    BeantwoordenVerwijderen