maandag 17 december 2012

Wordfeud op een bord..


Maandag  17 december 2012

Tegen achten wordt ik wakker, ik trek de rolgordijnen omhoog en hoor Linde roepen;
Hé mama, ik zwaai..  
en ik zie, zonder bril, dat Ralph niet beneden staat..
Lekker nog een dagje thuis..
We hebben hem niet gezien vannacht..
Hij heeft dus lekker geslapen.

Ik loop naar beneden en zie meneertje lekker naar de sport kijken..
Hai mama!
Dag schat!
Hoe is het?
Goed hoor mama..
Nog even niet naar school..
Prima..
Ralph voelt niet warm, maar hoest nog behoorlijk..
Het komt nu echt goed los..

Hij heeft een klein beetje gegeten en drinkt gelukkig genoeg..
Ik keutel wat rond en bedenk dat ik me een stuk beter voel..
Ik ben niet meer zo koortsig..
Gisteren heb ik wel 20x mijn doek en sjaal van mijn lijf gegooid..

Vandaag helemaal niet meer..
Ik voel me ook weer een beetje sterker..
Ralph vraagt weinig aandacht..
Tante Han is in aantocht..
Haar dag zal er ook ietsjes anders uitzien nu het mannetje zo lekker thuis is..

Tegen elven stofzuig ik het laatste stukje hal en zie ik tante Han met haar vingertje wijzen..
Gezellig ze is er..
Ralph doet lekker open en ik ruim de stofzuiger op..

Ze heeft 2 prachtige kerststukjes gemaakt..
Creatief als ze is..
Ze maken ons huis af..
Gezellig..

We kletsen gezellig bij en Ralph gaat gezellig even Rummikubben..
Voordat het afgelopen is moet de tafel alweer gedekt worden voor de lunch..
Marco zal hier om half een weer zijn om Linde mee te nemen voor haar dyslectietest..
Dat zal ongeveer 2 uur in beslag nemen.
Marco gaat tussentijds gewoon aan het werk in een andere ruimte..

Linde staat iets na twaalven ietwat nattig voor de deur..
Geen plu mee..
Geeft niks..
Ze heeft een goede jas..

Ze zit vol verhalen en verteld gretig..
Ik ga even naar mijn bed om daar weer wat te rusten..
Ik ben tenslotte toch alweer vanaf 8.00 drukkig..
Tante Han neemt de honneurs waar..

Ik lees wat en doezel toch even weg..
Als ik weer beneden kom zitten ze gezellig te scrabble..
Wordfeud op een bord!!
Dat vind meneertje toch wel erg leuk!

Ik hoorde ze lachen boven..

Machtig!

Chan belt nog op om te vragen of ze de kinderen mee moet nemen..
Dat hoeft niet want ze zijn niet op school..
Wel heel lief dat ze het vroeg..
Ik eet even een geroosterde boterham, gewoon omdat ik moet eten..
Maar het eten smaakt me eigenlijk niet..

Tegen drieën staat Dylan voor de deur, Ralph heeft wel even zin om te spelen..
Dylan heeft het leuk gehad op school, verteld hij..
Hij weet alleen niet meer wat hij vandaag gedaan heeft..
Altijd zo lief..

Nee, nog geen fruit gegeten..
Dylan krijgt een banaan en een glas limo.
Ralph wil alleen wat drinken..

Ik vind Dylan nog warm en hij heeft ook een wit bekkie..
Toch spelen ze nog even fijn boven met de race-baan.
Nog even een spelletje Yatzee, en dan is Dylan het ineens zat..
Hij wil naar huis..
Prima, schattepoep..
Ga maar lekker naar huis.
Kuz thuis!
Tante Han laat hem even uit..

Inmiddels zijn Marco en Linde ook al lang en breed weer thuis..
Ja hoor, test is goed gegaan..
Ik moest van alles doen..
Met kleurtjes en dictee..
Het is eigenlijk leuker als school, zegt ze nog..

Het eten is vandaag een koud kunstje..
We hebben nog een restje van gisteren..
Met doppers en wortels en een paar aardappeltjes en een heerlijk stukje draadjesvlees..
Hebben wij vanavond niks te klagen..
Bedankt lieve schoonmams!

Tante Han heeft een beetje gekeuteld met Linde op haar kamer..

Kinders gaan daarna even heerlijk in bad..
Ja hoor zegt Ralph voordat hij gaat slapen..
Ik ga morgen weer naar school..
Prima schat..
Als je maar rustig aan doet met gym..
Dat zal ik doen mama!

Linde wordt lekker voorgelezen door Marco..
Dikke pakkerd voor haar!

Voor achten slapen ze..
Dat is altijd wel een voordeel van de winter..
Kinders slapen eerder!

Tante Han schrijft beneden lekker haar nieuwe agenda..
Ik schrijf mijn Blog..
Dan is daar Manon gezellig..
Ze heeft heerlijke happen mee en haar bezoekje doet me goed..
Erg goed zelfs..
Dank je wel..

Ik schrijf nog een paar laatste zinnen,
en dan duik ik naast Tante Han die gezellig Memories kijkt!

Toedels!!

1 opmerking:

  1. Vanmiddag werden we door de juf gebeld .. of we Dylan konden komen ophalen, weer ziek :(

    Morgen blijft hij lekker een dagje thuis. Hopelijk is hij 's avonds goed genoeg om naar het kerstdiner te gaan. Vorig jaar heeft hij het kerstdiner ook al gemist door ziekte ..

    Fijne avond mop!

    BeantwoordenVerwijderen