woensdag 19 december 2012

De voedselbank


Woensdag 19 december 2012

Net Ali B, op volle toeren zitten kijken..
Samen met een of andere rapper zongen ze, Ik verscheurde je foto, van Koos Alberts..
Ik hield het niet droog..
Heerlijk… even huilen..
Ik huilde natuurlijk in eerste instantie om het supergevoelige liedje en daarna even lekker verder..

Zo..
dat lucht op..
Soms is het goed om even te huilen..
Ik mag ook huilen..
Ik doe het eigenlijk nooit, maar dit moest vast zo zijn..
Opluchting..

Ik heb een heerlijke dag gehad..
Ik durfde niet zo goed te gaan slapen gisteravond..
Ik was gewoon superbang om weer van die krampen te gaan krijgen..
Ik heb een maagverkleining zitten kijken van een megadikke kerel..
Daarna een kwabverwijdering van een mevrouw die niet kon lopen omdat ze zoveel gewicht was kwijtgeraakt..
Ik moest denken aan die vis die van de week aangespoeld was..
Ze gingen Johanna ook in stukken zagen..
Zo zag die kwabverwijdering er ook uit..
JAK!!

Dat was het moment dat ik het welletjes vond..
Te bed..
Ik had even geen zin om te douchen..
Iedereen slaapt..
Tante Han haar kamerdeurtje is dicht..

Kindjes liggen met hun armen in de hoogte te slapen..
Totale overgave..
Heerlijk ontspannen..
Ze krijgen een dikke zoen van me..
Mama.. zegt Linde..
Je bent zo lief..
Ralph beweegt niet, als ik hem kus..

Marco ligt in een coconnetje..
Lekkere schat..
Ik smeer een dikke laag nivea op mijn toet..
Tegen de trekkerige huid..
Ik zal er niet knapper op worden zo met die chemo..
Takkespul..

Gelukkig heb ik geen zere ogen..

Tegen enen val ik in slaap,
en iets na half zeven wordt ik wakker van gezellige geluidjes beneden..
Ralph en Linde zijn bij tante Han in bed gekropen..
Ze lachen, en ik glimlach..
Life is good..
Ik knuffel mijn grote vent..
Het is tijd, liefje..
Mmmm.. hoor ik..

Ik ga er lekker uit..
Tante Kato kan rustig aan doen..
Zij wordt pas om 9.00 verwacht voor het vervolg van haar dyslectietest..
Ze gaat ook heerlijk in haar pyjamaatje naar beneden.
Ralph ook, hij denkt dat hij ook pas om 9.00 op school hoeft te komen..
Nee liefje, jij niet..
Morgen..
na het kerstdiner mag je even wat langer uitslapen..
Dat is voor het eerst sinds ze op school zitten..

Druk en gezellig is het op de vroege morgen..
Iedereen eet wat.

Marco brengt Ralph naar school en Linde gaat zich ook lekker aankleden..
Ik maak even een broodje voor Marco en om half negen vertrekt hij
samen met Linde naar de plek waar het afgenomen gaat worden..
Joshua is Linde haar held van de dag..
Een aardige grappige jongeman die de hele ochtend..
Tot 12.00! allerlei testjes met haar doet..
Ze krijgt nog een lief kaartje van hem, met een lieve tekst!



In de ochtend heb ik 1x kramp met gevolg..
Gelukkig blijft het hier bij..

Tante Han verstelt, lapt ramen en is er gezellig bij..

Riek en Rijnes brengen een bezoekje, superlief..
Ook As verrast mijn dag aangenaam..
Dat wist ik niet!!
Superlief..

As heeft een gezelligheidje mee uit Zuid-Afrika..
Ook namens Iert natuurlijk!

Riek past mijn pruik en ziet dat donkere haartjes haar erg leuk staan..
Marijn lijkt wel een marmot met mijn pruik!..
Wat een klein koppie heeft ze..

We hebben er heerlijk de klets in..
Wat doet dit me goeoed!!

Mijn schone zuster komt ook nog gezellig langs..
Zij is van de voedselbank en heeft een krat vol met lekkers mee..
Het past net aan in de vriezer!

Ze gaat lekker aan de klets in onze achterkamer en ik blijf met de meiden lekker voor..

De ochtend vliegt voorbij..
Ik voel me helemaal warm van binnen..

Simoon moet al redelijk snel weer naar de ziggo meneer..
Ralph wordt gehaald door tante Han..

Marco is inmiddels ook alweer met onze grote dochter binnen..
We eten lekker en bijzonder gezellig!!

De middag wordt besteed met spelletje doen en de voorbereiding van het kerstdiner!!

Kinders hebben er zin in en vinden het reuzespannend..

Ze zijn prachtig!!
Linde haar haartjes zitten in de krul en ze straalt..
Ralph is supercool!!


Tante Han gaat mee en vind het op school het einde..
Al die kleine stoeltjes en tafeltjes..
Al die kindjes die er op hun kerstbest uitzien!!
Machtig om te zien hoe, mijn tante Han, zo geniet van onze kinders!!

We eten met zijn drietjes..
Heerlijk verse soep van Carool met hapje van Emine en hapje van Manon..
Geroosterd broodje van Marco en melk van de Albert!

Kinders worden gehaald door Marco..
Tante Han gaat naar Maarssen..
Ik ruim even op..

Kinders hebben genoten van de gezelligheid en de hapjes..
Linde vond de jurk van Idil het mooist en de haartjes van Cheyenne ook ..

Ralph was onder de indruk van juf Corinne en Chamine..
Tuurlijk… Tess was ook heel mooi!

Marco brengt de kindjes te bed..
Ik smeer de broodjes voor morgen..
Marco gaat naar zijn studievrinden..

Berny (onze buurman) brengt witte rozen..

Mijn dag kan niet stuk!!

Bedankt lieve mensen..

Fijne avond!

1 opmerking: