dinsdag 27 november 2012

Hanna met pruikje


Dinsdag 27 november 2012

Beneden is het gezellig, 
Ralph moest nog even wennen aan zijn schoenkado..
Linde is in haar nopjes met haar top-model boekje..
Sint, bedankt!

Marco is al beneden, en als ik beneden kom, leest tante Han ons krantje..
Heerlijk.. 
rustig aan..
Ik krijg een lekker kopje thee en een geroosterde boterham met auberginesalade..
Gelukkig geen watten in mijn keel, of prop..
Daar had ik de vorige keer last van..
Ook geen gevoelig tandvlees.
Ik klaag niet..
Ik voel me prima!

We hebben heerlijke gesprekjes..
Over van alles..

Tante Han gaat zich lekker aankleden en ik lees even de krant..

Als ze weer beneden is ga ik me aankleden.

Ik heb een paar kleine boodschapjes te doen en daar voel ik me goed genoeg voor..
Ik kleed me veels te warm aan en voel dat als ik in de winkel sta..
Ik krijg bijna een appelflauwte..
Ook mijn warme laarzen doen me geen goed..
Tjemig..
Het lijkt wel voorjaar..
En dan met die pruik op m’n kop..

Achteraf  hilarisch..

In de Zeeman dacht ik dat ik beter even kon gaan zitten..

Blij dat ik weer thuis ben..
Even afkoelen..
Hup, jas uit, laarzen uit, pruik af..

Alles gelukt?
Ja hoor, alles gelukt..
Ik eet m’n noodles..
en ook nog een boterham met gezouten roomboter..
Smaakt best..
Kinders zitten gelukkig, gezellig te snafelen..
Nog even in galop en dan worden ze lekker naar school gebracht..

Even rust..
Ik lees een paar hoofdstukken en rust lekker uit..
Tante Han ruimt even lekker de kinders hun kasten op..
Is ze goed in..
Ik niet..
Ik ben beregoed in schoonmaken en weggooien..,
maar ik ben niet zo goed in stapeltjes en schikken..

Ik maak wat fruit voor mezelf en de kindjes,
en even later is het weer warm en gezellig om me heen..
Linde is blij!
Ze heeft een 10 voor Topo Drenthe!!
Zooo apetrots.. ik, wij..
Ralph heeft haar een spontane zoen gegeven..

Er wordt wat heen en weer gekeuteld..
Idil is inmiddels langsgekomen om even te rekenen.
Dat vinden de meisjes leuk, en kunnen  ze ook goed..

Tante Han wil wel even mijn pruik passen..
Hangt overdag over de poes..
(In ons gangetje staat een ijzeren poes, en daar staat hij op, als ik hem niet op heb..)
Ik weet niet wat ik zie..
Ze lijkt jaren jonger en wat lijkt ze op mama..
Wat staat hij haar mooi..
Dat vind ze zelf ook..
Ze kan, even niet stoppen, met naar zichzelf te kijken..
Hoe herkenbaar..
Had ik ook!!

Ik lig werkelijk in een deuk..
Linde en Idil komen er ook even bij.
Wat een schik… 

Tegen vijven wordt Linde opgepikt voor de Zumba..
Ralph speelt lekker buiten met Valerie..
Wij keutelen verder..
Marco belt op en ik hoor dat hij in zijn nopjes is..
Zo fijn… voor mijn hardwerkende mannetje.
Hij eet mee.. fijn..

We eten kip Siam, met linzensoep..
Marco eet een boterham met gebakken ei, en uiteindelijk eet Ralph brood,
want hij vind de Kip Siam te pittig..
Dit alles met gezellige zoete peertjes uit Maarssen..

Achteraf komisch.. 
deze combi..
Smaakte prima..

Tante Han brengt de kindjes te bed, Marco duikt in zijn presentatie..
Ik neem het slaapritueel over..

En tante Han brengt hen nog een dikke zoen..

Zij is nu weer onderweg naar haar prachtappartement in Maarssen..

Huisje weer voor onszelf..

Heerlijk dat je er weer was..
Dikke zoen voor Hanna, tante Han, tante Hanniebal..
Het was weer super dat je er was..

Fijne avond!

1 opmerking:

  1. Wauw tante Han!!! Prachtig dat kleurtje! Ik zeg doen hoor zo'n donkere coupe ;) En inderdaad ... tweelingzus van Ingeborg's mama hahaha

    BeantwoordenVerwijderen