zondag 25 november 2012

Fijn om in Cas te zijn..


Zondag 25 november 2012

Mannetje komt lekker thuis, voor mijn gevoel heb ik al uren geslapen..
Heerlijk..
Ze hebben het leuk gehad, René en Marco..
Dat doet me deugd..
Ik erger me aan zijn lucht..
Of het nu aan de chemo ligt, ik heb geen idee..

Hij ruikt helemaal rottig, hij stinkt..
Marco valt in een diepe slaap, en ik ben klaarwakker..
Ik  ga eruit en zit een tijdje beneden..
Ik overdenk mijn zondes..
Ik heb ze gelukkig niet..

Ik ga er weer lekker in, realiserend dat ik nergens last van heb..
Niet misselijk,
Geen pijntjes..
Alleen een kale kop..
Als ik in de spiegel kijk wordt ik er aan herinnerd..

Toch hou ik wel van mijn koppetje..
Hij is zo lekker zacht..
Het hoort nu eenmaal bij mijn behandeling..
Mijn beter worden..
Voor mezelf maar juist ook voor mijn gezin..

Daar krijg ik kracht voor..
Kan niet anders, zo sterk ben ik..

Ik val heerlijk weer in slaap en wordt wakker van de kinders hun geluidjes..
Vanmorgen mocht de televisie niet aan,
ze mochten alles doen, maar geen tv kijken..

Er moest nog topo Drenthe geoefend worden..
We gaan vanmiddag op verjaarsvisite van mijn moeder..
Er moest dus nog iets geknutseld worden..

Ik hoor ze zingen en wordt er blij van..
Het is iets voor achten..
Mannetje mag lekker blijven liggen..

Benden is het gezellig,
Linde kijkt me twee keer aan;  ik moet nog wel een beetje aan je wennen, hoor mam..
Dat mag hoor schat!
Toch een lekkere ochtendknuffel en kus..

Van Ralph krijg ik een oprechte ochtendknuffel..
Hij aait me zacht op mijn bolletje..
Toch nog wel wat stekeltjes hè mam, ja lieverd..
Het is nog niet helemaal gestopt met groeien..

Gelukkig maar..
De rest van mijn haar blijft steeds langer weg..

Ik doe mijn dingetjes en de kinders geven aan trek te hebben.
Ze krijgen een krentenbol,
zo, dat is een tijd geleden..
Ik neem zelf een geroosterd broodje en hatsjekidee, hup mijn pillen erin..

Ik voel me eigenlijk wel energiek..
Tegen tienen mag papa gewekt worden..
Anders wordt het ook zo laat..

Marco neemt het stokje over en ik vraag een paar kleine klusjes..
Met liefde doet hij ze..
Ook gaat hij heerlijk met de kinders in bad..
Op afstand geniet ik van hun geluidjes..
Ik ben er lekker weer ingegaan..
De ochtendslaapjes bevallen me..
Slaap ik s’nachts ook stukken beter..
Goed onthouden voor de volgende keer!

Lekker tevreden en uitgerust rol ik mijn bedje weer uit, slaapmutsje is niet bewogen..
Ik heb vast geslapen..
Ik kleed me lekker aan en bedenkt dat het de eerste keer is dat ik mijn pruikje op ga zetten, speciaal voor mijn ouders..
Vinden ze fijn..
En ik vind het fijn dat ze hier eerlijk over zijn..

Niet niks natuurlijk..
Je dochter voor het laatst gezien als baby, zonder haar..
Heel confronterend..

Ik loop in mijn legging en lang shirt en tut me gezellig op..
Ik kijk, zonder bril, naar beneden en denk dat ik Ralph zie..
Wat is hij nog klein..

Dan hoor ik hem zeggen; dag Ingeborg!
Och hemeltje..
Het is Dylan..
Dag lekkere schattepoep..
Alles goed met je?
Ja hoor.
Hoe was het vannacht in je nieuwe bed?
Ja, goed hoor..
Zonder randjes, zegt hij vol trots..

Hij doet een plas en gaat weer verder met leuke kleurplaatjes maken met Marco en Ralph..
Ik doe maar een doekje op en loop naar beneden..
Rustige sfeer..
Kapla all over the place..
Heerlijk..
Linde is lekker aan het spelen bij Idil.
We pakken alle spulletjes bij elkaar en Dylan gaat naar huis.
Linde pakt ook haar spulletjes, en hup we vertrekken naar Cas..
Pruikje op en er gaat even wat haarlak in..
Er is nml storm..
Hij waait niet af..
Goede kwaliteit!
Ik bewonder mezelf weer in de spiegel..
Ik vind het toch zo leuk, die steile haren..
En dan die bruine kleur ..
helemaal leuk.
Kinders zijn er zo aan gewend..
Marco moet ook nog een beetje wennen,
Ja, wat wil je,
Borstkanker,
Chemo,
Haaruitval..
Sinead look, kaal, doeken, pruik..
Het is ook niet even niks, zo in een paar weken tijd..

Ons leven staat op zijn kop.. Toch heb ik er een goed gevoel bij..

Papa heeft nog gebeld dat we lekker kunnen parkeren onder het appartementencomplex..
Hoe lief!!
Waait mijn pruik niet af!! Haha!


Bij mijn ouders is het gezellig..
Knus..
Mama moet erg huilen..
Dat geeft niet, dat vind ik fijn..
Dat begrijp ik, en dat vind ik echt zo fijn..
Linde loopt even naar een andere kamer..
Ze begrijpt het..

Zo, dat hebben we ook weer achter de rug..

Daarna wordt er gezellig gekletst, zalm en lekkere hapjes staan op tafel..
Het smaakt me prima..
Natuurlijk wel een extra pilletje tegen de misselijkheid genomen ..J

Papa heeft mousaka gemaakt, smaakt prima..
Kinders kennen het niet, maar ze eten de lekkere hapjes er lekker tussenuit..
Ook de sla gaat helemaal op..
Heerlijk..

Fijn om bij mijn ouders te zijn..
Thuis..
Lekker om vertroeteld te worden en fijn om samen te zijn..

Tegen achten vertrekken we, met meer, dan waar we mee gekomen waren..
Dat is echt, altijd het geval, als we bij mijn ouders vandaan komen..

In de auto zet ik hem af, mmm
Geen kriebeltjes..
Lekker even niks en even later mijn doek op..
Kinders vallen in een diepe slaap..

Thuisgekomen snel de kinders te bed,
kattenbak, broodjes smeren, hoopjes blaadjes even in de prullenbak..
PCM innemen..
Ik voel me een beetje koortsig..
Buiten koel ik even lekker af..

Marco belt een rondje met fam, en ik schrijf mijn blog..
Morgen komt mijn tante Hannetje dat vind ik fijn..

Fijne avond,

Don’t worry too much..
enjoy live!!

2 opmerkingen:

  1. Traantjes in mijn ogen om het stukje van je lieve mams ... moet inderdaad niet niks zijn, je kind ziek!!

    Ze doet het hartstikke goed hoor Mieke en het komt ook allemaal goed, daar ben ik van overtuigd!! Wat zullen jullie trots zijn!! Zelfs ik ben apetrots op mijn lieve buufje!

    Zaterdag heeft Dylan even aan opa zijn kale koppie gevoeld, even geaaid en we hebben gezegd dat het bij jou Ing, net zo voelt! Misschien helpt het in zijn verwerkingsproces, hij vond het best eng ;)

    Kiss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ingeborg,

    Met zo ongelooflijk veel bewondering lees ik dagelijks je blog. ik ben zo onder de indruk van hoe je er mee omgaat, hoe jullie er mee omgaan. En hoe je er in staat. Wow.

    Inspirerend vind ik het.

    Sterkte.

    Lieve groet
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen