vrijdag 23 november 2012

Brunette


Vrijdag 23 november 2012

Gisteravond heerlijk met Laar gebeld..
Wat hebben we gelachen..
Gekletst over van alles..
Lekkere griet!

Chan hoorde me zelfs in de tuin lachen..
Ik begreep haar whats appje gisteren niet..
Berichtje van ga je lekker.. maar nu wel..
Dat gelach van me in de tuin..
Heerlijk..

Marco kwam voor elven thuis en hij had inspiratie opgedaan..
Van het ene gesprekje rolde we in het andere gesprekje,
voor we het in de gaten hadden was het half 2..
Ik was natuurlijk nog zo wakker als wat..
Niet hyper dat ik aan de poets moest..
Wel heerlijk even van alles verteld..
Drukke dag en veel te vertellen..
De gehele week al bijna geen tijd gehad om met elkaar te praten..

Voor meneertje de hoogste tijd om zijn bedje op te zoeken..
Lekker, Ik mag morgen even blijven liggen..
Marco brengt de kinders naar school..

10.00 melden voor mijn 2e chemo..

Ik ruim een beetje op en ga lekker onder de douche..
Ik was mijn korte haartjes..
Tjemig, vreselijk in de rui..
Wat had ik nog een boel haar..
Ik krijg de geest..
Ik smeer mijn bolletje in en ga aan het werk..
Eraf moet het!

Om nu als een soort dalmatiër met allemaal kale plekken te verschijnen,
had ik echt geen zin in..
Rigoureus aan de gang, ik ben werkelijk een uur aan het scheren..
Na drieën pas klaar..
Morgen nog even de fine tuning..
Met een handdoek op mijn hoofd, die er overigens gelijk weer afrolt..
bekijk ik het resultaat..
Kaler kan niet!
Het voelt onder de douche niet vreemd..
Als ik in de spiegel kijk..
zie ik een blote billen gezicht..
Overigens een prima kaal bolletje!
Wel wat wit..
Een optie kan zelfbruinende crème zijn!
Die doet het op mijn kuiten zomers ook altijd prima..
En ik wordt er niet oranje van, hoor non!
Ik smeer mijn koppetje royaal in met as haar goddelijke olie..
Zo blij mee!

Ik duik mijn bedje in en zet mijn slaapmuts op..
Gebreid door mijn lieve schoonmoeder..

Haha, morgen verrassing voor het hele gezin..

Binnen een halve seconde slaap ik..
Tegen half negen wordt ik wakker, ik hoor de deur..
Mannetje komt boven, de kinders zijn al lekker naar school gebracht..
Niks gehoord..
Mijn mutsje is afgevallen en mijn hoofd is niet koud..
Ik zet snel het mutsje op..

Daar staat mijn grote schat, met koffie..
Mmm ruikt heerlijk..
Ik laat Marco mijn koppetje zien..
Ik krijg er een lieve kus op..
Betere reactie kan ik niet krijgen..

In draf kleed ik me aan, warme kledij voor de spannende 2e kuur..
Beneden wacht er een heerlijk ontbijtje met zachtgekookt eitje op me..
Zo lief..
Ik krijg met moeite 1 broodje op..
Toch wel weer wat spanning..
Emend, dexa, adalat, diovan, 2 paracetamollen en een maagbeschermer..
Zo..
hatsjekidee..
Het zit er weer in..

Dure dame ben ik vandaag..
Oranje doek op mijn koppetje, oranje sjaal..
Helemaal klaar voor Koninginnedag!

Helaas is het pas 23 november..

Lekker met mijn grote schat rijden we naar het ziekenhuis..
We zijn weer gezellig een kwartiertje te laat..
Ach ja..
wat is tijd..

Ik neem dezelfde stoel..
Marco installeert zichzelf met laptopje..
Even bijgekletst met de verpleegkundigen.
Binnen een poep en een scheet zit het infuus erin, chapeau!

Buurvrouw doet een bridge met een vriendin.
Bijzonder irritant..
Daarnaast zit de leuke dame, Ingrid,
die ook het advies had voor Sjoerd Abby,
de pruikenboer, heeft doorgegeven.

Daar gaan we straks naartoe!

Ik twijfel nog wel een beetje..
Marco doet een hoop mail, en ik whats app en mail me suf!!
Meiden zijn lief..
Iedereen leeft mee..

We lopen nog een rondje,
ik wordt helemaal iebelig om zo lang te zitten..

Ik ga in de hal zitten en lees in een blaadje een blog van een jonge vrouw..
Ik wordt er helemaal verdrietig van..
Tjemig, zo negatief in het leven staan met borstkanker..
Ik kan het me niet voorstellen..
Ik hoop dat, dat me bespaard blijft..

We lopen weer een rondje en zijn bijna te laat voor de boterham..
Ellen, avond/nachthoofd loopt nog even langs..
Zo lief!
Ze verteld dat ze sinds kort mijn blog leest en dat ze vind dat ik leuk schrijft..
Leuk te horen!
Ik had onlangs ook al een lieve kaart van ze gehad..

Laatste chemozak gaat aan..
Bijna klaar..
Ik heb vanmorgen ook een extra zofran iv gekregen..
1e keer toch drie uurtjes misselijk geweest, en dat ben ik liever niet..

Ze vertelde dat verpleegkundigen altijd meer last hebben van misselijkheid..
Zal wel tussen de oren zitten..
Sure!!

Het klopt natuurlijk wel dat ik daar bang voor ben..
maar ik weet natuurlijk wel, wat ik de vorige kuur ervaren heb..

Mijn koppie voelt zo lekker, ik aai mezelf graag op mijn bolletje.. ;-)
Ik moet nog wel een beetje eelt krijgen, haha

Klaar 2e chemo!
Tot de volgende keer!

Het is rustig bij de apotheek..
Ik haal alvast de emend, mijn 5 normisonnen, en de dexa voor de volgende keer..
We hebben toch nog even tijd voor de pruikenboer..

Dame van de apotheek vind me mooi..
Ze herkent me..
Superlief!
Ik vraag nog wat monsters voor een droge huid, en ik wordt weer prettig verwend.

Gezellig rijden we naar Amsterdam,
We worden gelijk geholpen..
Ik kan niet stoppen met naar mezelf te kijken..
Zooo leuk, steile haren!!

Info over het wassen, shampoo erbij gekregen, net als een leuke standaard..
Ik mag er wax, haarlak, gel, van alles instoppen..
Hij is van superieure kwaliteit!
In mijn nopjes ben ik..

Brunette vertrekt het pand met rechte rug..
Ik voel me mooi!!
Superleuke reacties!
Goede keus..

Thuis worden we verrast met veel gezelligheidjes..
Kaartjes, tekeningen van de kinders van mijn communemeisjes..
Lieve teksten..
Het doet me goed..
Marco gaat gelijk boodschappen doen..
Ik ga even te bed..
Slaap vat niet erg..

Ik wil naar mijn kinders..
Pruikje showen en mijn kale koppie laten zien..
Ze zijn in hun nopjes..
Dylan vind het wel een beetje spannend..
Kinders vinden me mooi..
Gelukkig maar..

Kinders schieten in de lach als ik hem afzet,
Ralph begint te voelen,
Linde vind het prima, maar wil vooral zelf de pruik op!!
Hij staat haar geweldig!
Prachtig gezichtje..
Ook Ralph staat hem goed!!
Dylan is erg onder de indruk van mijn kale koppie..
Zal vanzelf wel wennen hoor lieverd..

Ook Jeroen moet even wennen aan mijn pruik..
Brunette..
Ach, zo vader zo zoon..
Chan vind me prachtig..
Je lijkt jaren jonger..
Zo, in the pocket!!

Marco is inmiddels ook thuis..
Ik ruim de vaatwasser uit, voor ons doen een latertje..
Boodschappen worden door mijn drie kanjers opgeruimd..
Samen dekken we de tafel en we hebben een heerlijke broodmaaltijd..
Ik heb niet echt trek..
Toch eet ik..
Stoere meid..

Iedereen geniet,
ik zit met een kaal koppetje aan tafel en Ralph aait me suf..
Zo lief..
Ik ben niet helemaal mezelf, voel me wat raar..
Toch eet ik, ben misschien toch bang om wat misselijk te worden..
Na het eten weer mijn dexa..
Voor de zekerheid neem ik wat tegen de misselijkheid in..
En 2 x PCM.
Ik doe de vissenkom, de was en zuig wat in de rondte..
Toch wat hypertjes..

We kijken nog even het huwelijksaanzoekfilmpje..
Zo lief..

Ik wordt er een beetje wee van..
Zo jammer dat we dat uit moeten stellen..
Maar ja, dat gaan we later maar weer eens bebabbelen..
Eerst maar eens dit klusje klaren..

Marco brengt de kindjes naar bed..
Ik kijk met mijn rechteroog naar de voice,
Mijn linkerhand aait mijn hoofd en met rechts typ ik..
Multitasken..
Gaat prima!

Lekker om dit van me af te schrijven..

Ralph hoeft morgen pas aan het begin van de middag te voetballen,
daarna naar de Sint bij Strukton..
Rustig opstarten voor de Zaterdag..
Heerlijk voor mijn mannen..
Als ik me goed voel ga ik lekker kijken naar mijn kanjer!
Ze moeten thuis..


Lieve mensen, ik groet jullie..
Een knuffel,
voor,
jullie allemaal.

3 opmerkingen:

  1. Lieve schat,

    Je was en bent ook heel mooi. Ik had het al gezegd maar je straalt helemaal. Je gaat er ook zo geweldig mee om, een lust om te lezen, ik zit vaak te lachen om de stukjes die je schrijft.

    Onze Marco die dit geweldig oppakt, ben ook zo trots op hem, en dan die lieverds van een kleinkinderen, ze doen het zo goed.

    Geweldig dat jullie ze er zo bij betrekken, een betere verwerking is er denk ik niet.

    Lieverds een hele dikke kus van een trotse moeder, schoonmoeder en oma :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat het lukt om er foto's bij te zetten mop!!!
    Knuffels voor allemaal! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Ing, wat ben je toch een stoer wijf. Gewoon ff wat foto's van jezelf plaatsen... Je ziet er goed uit Inkiepinkie!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen