maandag 24 juni 2013

Zomer

Maandag 24 juni 2013

Gezellig,
ik heb de verwarming lekker aangedaan.
Het is Zomer.
Zomer in Nederland, het kan alle kanten opgaan hier in ons kleine landje.

Vorige week vielen de mussen bijna van het dak, was het broeierig en warm.
Het zou wel eens de warmste dag ooit worden..

Kinders hadden sportdag in het bos en hadden maar liefst ieder 3 flesjes water mee.
Het zou tenslotte meer dan 30 graden worden..
Ingesmeerd van kruin tot tenen want..
Verbranden willen we natuurlijk liever niet..
Dag jongens!  veel pret en goed drinken hoor!
Dag hoor Mam.. Dag!!
Ik hoor nog van de juffen dat als het gaat onweren of we wel de kinders eerder op willen halen..
Natuurlijk!
Nog even duidelijk gemaakt dat ze niet onder een boom moeten gaan staan..
Tuurlijk mama, doen we niet hoor!

Kinders afgezet en ik naar de Albert om een lekkere salade te maken..
Stokbroodje erbij.
Als de hitte binnenkomt zijn wij voorbereid en hoef ik niet achter het fornuis!

Nou…., tegen tienen betrekt het,
ziet het donker en komen er een paar spatjes, maar echt noodweer of hitte hebben we niet gehad!

Om half twaalf haal ik het spul weer op en ze hebben het zichtbaar errug leuk gehad!
We nemen vriendinnetje Valerie ook mee.

We gaan ‘smiddags naar de plas.
Het is dan wel bewolkt, de temperatuur is prima!
Chan en kinders gaan gezellig mee en ze zwemmen erop los!
Ik geniet van mijn stoeltas,
Aangeschaft  bij de Albert..
Nu hoef ik niet zo te hangen op mijn handen..
Ik merk echt dat ik 41 ben.. ;-)
Ik ga voor het gemak!
We hebben er gezellig de klets in en de kinders hebben pret voor tien!

Ralph gaat nog even naar de laatste voetbal training.
Ik ga gezellig mee.
Lekker op de fiets..
Heerlijke dag gehad,  maar de erge hitte is hier ver te zoeken!
We eten gezellig in de tuin..

Donderdag heb ik dr Jaireth, hij zegt dat hij mijn rechterborst ook rood eruit vind zien..
DUH…
Hij stelt voor om alleen links te vullen.
AHUM..
Als er gevuld wordt, worden er 2 gevuld of geen..
Ik vertel dat de rode plek er al een heule tijd zit,
Hij moet dat toch weten omdat ik bij hem in het ziekenhuis geweest ben?
Ik heb een klein gevoeletje dat hij het vergeten is,
maar kan dat natuurlijk verkeerd hebben..

Gelukkig doet hij het..
Hij zegt dat ik voorzichtig met het huidje moet doen..
dat de huid errug dun is..
AHA!
Misschien teveel weggeschraapt?
Van de week maar eens vragen..
Muntje is wat mij betreft nu wel gevallen..
Dun huidje…
50 gaat er weer bij.
Ik ben uiterst content.

Vrijdag ben ik weer in het ziekenhuis en praat met een arts over de erfelijkheid..
We hebben een uiterst prettig gesprek..
Stamboom qua ziektes wordt opgemaakt..
Mocht ik het DNA bij me dragen komt het waarschijnlijk via mijn vader vandaan.
Ik ga getest worden, bloed wordt geprikt en het gaat ongeveer 3 maanden duren.
Het is mogelijk dat het zich nu pas bij mij openbaard omdat mijn vader alleen een broer heeft.
Bloed wordt geprikt en afwachten maar.
Ik spring weer op mijn fiets en geniet van het heerlijke warme fietsweer.

Zaterdag gaan we gezellig naar de film.
Ralph gaat met Marco naar een heerlijke lachfilm, verschrikkelijke ikke 2.
Moppie vertelde dat hij Ralph nog nooit zo heeft zien lachen..


Meisjes gaan naar Spijt..
Nou, daar had beter 12 plus op kunnen staan…
Wat een verdrietige film..
Anouk redde het einde van de film niet en kwam snikkend de zaal ,
10 minuten voor het einde,
uitgelopen.
Gelukkig zaten Renda en ik daar gezellig te kletsen..
Ik naast Linde gaan zitten, wat op zich al een uitdaging is..
In het pikdonker..
Een zaal in..
Niet wetend waar je kind zit..
Allemaal pubers zitten te grienen,
of met hun telefoon aan het spelen zijn..
en ondanks dat het maar een paar minuten waren dat ik er zat,
heb ik  meerder brokken weggeslikt..
moet je nagaan als je bijna 10 bent..

We lopen gezellig naar het busje van mijn schat en de kinders waaien nog even uit.
Bij de parkeergarage zien we dat het parkeren tot 1800 is,
het is 10 voor half zeven.
Uitgestorven is het in de garage..
JEMIG…
NEE TOCH..
Het rolluik zal toch niet dichtzitten..
Er staat op het bord dat het 100 euro kost als je na sluitingstijd nog uit wilt rijden..
Wisten wij veel…
We gingen gewoon gezellig naar de film..

We betalen, rennen naar de auto..
Misschien hebben we geluk..
Kinders begrijpen er niks van, zien alleen 3 gestreste,
drukpratende ouders die zeggen dat ze heel snel de auto in moeten..
Marco sjeest weg ….

Er staat wel een auto met 2 mensen erin achter de uitgang..
Ingang is al afgesloten met een rolluik..
Uitgang is nog open..
Zou het lukken??
Kaartje erin en jawel..
Gelukt…

We zijn allemaal zo blij als kinderen..

Zou toch en duur filmpje geworden zijn!!

Zondag gaan we onverwacht ipv naar Rosmalen naar Zandvoort.
Heerlijke middag op het strand doorgebracht.
Heerlijk.
Ik hou van mijn vriendinnen.
Jammer Gweenie..,
volgende keer ben je weer van de partij!

Van de week had ik opeens vocht in mijn enkels..
Schrok me het rambam..
Even in de gaten houden..


Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten