donderdag 13 december 2012

Vriendinnen


Donderdag 13 december 2012

Mijn wekker is op tijd afgegaan maar ik ben nog even weggedoezeld..
Iets voor achten wordt ik wakker..

Als ik aangekleed, opgetut en wel beneden kom zit madame met haar ochtendjas op de stoel..
Lekker..
Nog even een dagje thuis..
Is ook wel gezellig voor jou mama..
Hoef je niet alleen naar het Ziekenhuis..
Hoe lief!!

Gisteren alles al klaargezet..
Labaanvragen..
Mijn vragen voor de onc. Vpk.
Boekje van chemo Casper..
Afsprakenkaart..
Brief voor het kerstcadeau..
Medicijnen heb ik al in huis..

Vandaag weer beginnen met de dexa..
Ik neem ze nu voor de bloedafname in..
Ik moet ze tenslotte wel 2x per dag..

Ik maak Linde haar ontbijtje en eet zelf ook..
Tja..
Nu kan het nog..
Nu smaakt alles me nog..

Marco heeft Ralph gezellig naar school gebracht..
Gymtas?
Natuurlijk..
Controlfreakje als ik ben..

Marco gaat naar boven om te werken.
Hij heeft vandaag wat afspraakjes in het dorp..
Goed te combineren om in de ochtend thuis te werken.

Iets voor negenen zeg ik dat madame zich aan moet kleden..
Natuurlijk!
Gezellig!

Marco komt nog even naar beneden en we krijgen een dikke kuz..
Sterkte meiden!

Het is berekoud!
Mien pruik zit gezellig op mien hoofd..
Lekker warm..
Zeker niet te..

Gezellig rijden we naar het ziekenhuis..
Geen vragen..
We zetten de auto bijna bovenin..
Gaan we ook nog even naar de afdeling mam?
Als we tijd hebben wel schat..
We zijn bijzonder snel aan de beurt..

Hou mijn hand maar vast mama..
Hoe lief is dat!
Dat doe ik zeker lieverd!

Labdame is aardig..
Ze betrekt Linde er echt bij..
Met vlindernaaldje wordt ik geprikt..
Scheelt dus wel qua gevoeligheid..
Veel beter!
Onthouden dus maar!

We gaan gezellig naar de kerstmarkt..
In de kerkzaal..
Heel veel keus..
Marga deelt alleraardigst een gezellige tas uit..
Dat doet ze op haar Marga’s..
Heel lief!
Dikke knuffel en snuffelen maar!

Er is dit jaar ook een spellenkraam!
Handig.. met kind..
We kijken wat rond en we hebben gekozen..
Het wordt het spel .. Balloon..
Wilde de Sint eigenlijk al kopen.. maar het is uiteindelijk Giebelen,
hilarisch meidenspel, geworden..

Ik vertel er wel bij dat hij onder de kerstboom gaat!
Madame vind het prima!

Ik kies een lekkere foam voor onder de douche uit..
Moeten we alleen nog iets voor papa, mam..
Voor onder de boom..

En we hebben  nog een muntje over..
Voor het goede doel..
Een bijdehante collega zegt dat zij wel een goed doel wil zijn..
Meisjes die vragen..
Krijgen van mij helemaal niks..

We kiezen Stichting doe een wens..
Waarom?
Speciaal voor Iertje..

Daarna gezellig nog even langs de afdeling..
Iedereen is benieuwd en geïnteresseerd..
Hoe fijn..

Wederom iets te laat melden we ons bij de verpleegkundige..
Snel wordt ik geroepen..
Ik stel mijn vragen..
Ze worden allemaal beantwoord..
Lab?
Ik schrik ervan..
Tjemig.. wat ben ik in alles gekelderd..
Hoort erbij..
wordt er verteld..
Linde heeft geen vragen..

Snel bezoek..
Onderweg komen we de senior van de onco nog tegen..
Ik laat samen met haar en met Linde de “chemo” kamer zien..
Ze is onder de indruk..
Allemaal pruikdames in bedden en in stoelen aan de chemo..
Veel meer als op vrijdag..
Ik ben er zelf ook onder de indruk van..
Ze kijkt nog even in de computer en ziet dat ik niet ingepland sta..
MMMM handig..
Hoe laat kom je meestal?
Als we klaar zijn..
Heb je geen vaste tijd dan?
Ahum.. nee,
meestal rond tienen/half elf..
Morgen graag rond tienen..
Prima..

Dan nog even langs de apotheek en daar kom ik mijn vriendinnetje B. tegen..
Gezellig..
Ze heeft nobel werk gedaan..
Dikke zoen en ze gaat weer aan het werk na een tijdje gekletst te hebben..
Wel vast een nummertje getrokken..
Het is druk met wachtende mensen..
10 voor me..

Apotheekassistente is niet aardig, bijna wil ik er wat van zeggen..
Ik hou me in..
Ik moet 6,70 euro betalen voor 5 normison tabletten..
Tjemig..

Ik krijg weer wat monstertjes mee van Vichy van een andere assistent..
Dat is wel lief van haar..
Zij is wel aardig..
Voortaan blijf ik net zo lang wachten totdat ik haar heb..

Ik bemerk dat de dexa werkt..
Mijn ogen zijn rustig en de huid rondom mijn ogen is weer normaal..
Het moet echt een allergische reactie geweest zijn..

Nog even een hippe kerstlegging gescoord en nieuwe zwarte sokken voor madame..

We kopen een half brood bij de bakker en we peuzelen heerlijk het verse brood in de auto op..

Na enen zijn we thuis..

Dametje vond het echt gezellig met me..
Ik ook..

Marco komt even kletsen en hij is blij dat het morgen door kan gaan..
Ik ook..

Om half drie komen Carool en Mandy..
Mandy en Linde halen de jongens uit school..
2 grote meiden gaan gezellig samen naar school..


We hebben een hele gezellige middag..
Kinders spelen samen, spelen lekker buiten..
We kletsen bij..
Fijne meid..


Marco gaat voor het eten weer naar school, heeft een broodje mee voor onderweg..
Gelukkig wacht er nog een flink restje op hem....
Druk baasje..

Ralph is wat moeiig..
Neehee, ik voel me goed..
OK!
Hij eet alleen wat heerlijke shoarma  met sla..

Zal nog een hele uitdaging worden als meneertje ziek wordt..

We maken een logeeraspraak op 3e kerstdag..
Die dag heb ik ook mijn MRI..
Die dag gaat Linde met ze klimmen in Haarlem..
Mandy logeert dan gezellig bij ons..

Carool gaat de volgende dag dan mee met mijn kuur, dan kan Marco lekker bij de kinders blijven..
We zwaaien Carool  en Mandy uit..

We zingen ons gebruikelijke liedje..

Ik belde net nog met mijn moeder..
Mijn vader heeft een longontsteking..
Tjemig..
Op bed met antibiotica en codeine tegen de hoest..
Och, arme papa..
Wel blijven drinken pap!!!
Ik denk aan jullie!

Fijne avond van Speedy Conzales !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten