zaterdag 1 december 2012

Kippengaas


Zaterdag 1 december 2012

Ralph heeft gisterenavond een superavond gehad.
Verwend door Sinterklaas..
En supermooi boek van Geronimo Stilton..
Over een mummie..
Brrrr…
Helemaal in zijn nopjes was meneertje..
Ook nog een leuke chocolade zwarte Piet, en ook eentje voor zijn zus..
Dat was lief..

Doodmoe maar voldaan ging meneertje te bed..
Waar is Linde?
Ze logeert bij Nikki schat..
Oh ja..

Marco ruimt de boodschapjes op en heeft voor de vrijdagavond een missie..
Hij is op en top fan van de Voice..
Maar er moet een frame gemaakt worden voor de surprise van Linde..
Voor haar nmr.7.
Het thema dit jaar is feest..
Het wordt dus een pracht van een taart..
Hoeveel taarten zullen er dit jaar gemaakt worden..
Ik ben reuze benieuwd..

Geen frame van karton..
Nee.. hij moet stevig zijn..
Hij moet gemaakt worden van kippengaas..
Tsja.. dan heb je wat te knippen en te buigen..
3 etages hoog..
Tot zeker dik na elven is meneer bezig..
Ik kijk een beetje naar hem..
Trots op mijn kerel..
Doet hij toch maar even..
Ik kijk naar de IPAD, bestel wat gezelligs voor Marco zijn verjaardag..
En kijk een beetje naar Harrie Potter..
Blijft toch altijd wel leuk..

Als Marco klaar is vraagt hij met zijn allerliefste glimlach of de Voice aan mag..
Het is opgenomen..
Tuurlijk mag hij op de Voice..
Borreltje voor meneertje met een pindaatje..
Zooo weekend..

Na een klein uurtje hou ik het voor gezien..
Ik ben gaperig en ik ben mijn citroenthee ook beu..
Ik zou ook wel een wijntje willen..
Maar ja..
Ten eerste smaakt het niet en ten tweede is het vast niet zo goed voor mijn buikje..

Ik lees nog een hoofdstukje en val tevreden in slaap..
1x eruit geweest..
Mannetje snurkte en ik had nog 1x buikkrampen..
Ik heb een uurtje beneden gezeten maar na een paar wordfeudjes was ik het ook zat..
Hup, terug te bed..
Ik val gelijk in slaap..
Vanmorgen  kwam klein meneertje heerlijk vrijen..
Hij verveelde zich..
Linde is er niet..
Het is al half negen..
Tjeempie..
Uitgeslapen!!

Met zijn drieën hebben we schik..
Kietelen stoeien en vrijen..
Dat is toch wel mijn top 3 van ons ochtendritueel..

Zou de voetbal doorgaan?..
Marco zoekt zich tam maar komt uiteindelijk op de site van de Amsterdamse Club..
Ja hoor, meneer..
Alles gaat door..
Terwijl het zo geregend heeft..
De mannen hebben 20 minuten..
Dat is haast in de tent..

Ralph heeft binnen een poep en een scheet zijn kleren plus thermo-ondergoed aan..
Donkerrode sokken zijn zoek..
Blauwe kunnen ook..
Ik help hem met aankleden..
Haren in de coole stand en hup naar de voetbal..
Rust..

Ik doe de vissenkom..
Vrij met Siem en kam haar even.
Ontkalk de waterkoker..
Tjemig..
wat een bruisende toestand als je er schoonmaakazijn in gooit..
werkelijk nog nooit schoongemaakt dat ding..
Maar..
tsja..
Als je veel thee drinkt..
Moet je wel..

Na een klein half uurtje zijn de mannen weer terug..
Voetbal afgelast..
Je zou ze wat..
Mannen hebben lekker verse vis mee..
Ik gruwel er nu van..
van de lucht..
Ik heb net een kom met yoghurt en gezonde dingen erin gegeten
en mijn buikje is hartstikke vol..
Even geen vis erbovenop..

Ik kleed me aan en Marco gaat even aan school werken..
Ralph zit onderuit de Voice te kijken en ik doe even een strijkje..
Dan wil Ralph graag wat doen met me..
Prima..
Zoek maar iets wat je met me kunt doen..
Hij verzint niks, dus ga ik verder..
Ik zuig alvast even de boel..
Heel veel ijzerstukjes van dat kippengaas van gisteren..
Mama..
Ja schat..
Je zou toch wat met mij gaan doen..
Dat weet ik..
Maar heb je al iets verzonnen dan..
Nee..
Dan verzin je even iets en dan gaan we dat gezellig samen doen..
OK.

Als ik klaar ben vraag ik wat we gaan doen..
Hij weet het niet..
Ik verzin..
Memory..

De smoor heeft hij erin..
Dat wil hij niet doen..
Toon is gezet..
Met moeite wordt het iets gezelliger..

Rond 1300 komt Sacha, Linde thuisbrengen..
Fijn, ze is er weer..
Mijn grote dochter heeft het enorm naar haar zin gehad..
Ik krijg nog prachtige rozen..
Superlief..

Kinders gaan de surprise behangplakselen en ik ga even lezen op zolder..
Als ik beneden kom staan er drie lagen te drogen op de verwarming..
Het ziet er nu al zeer indrukwekkend uit..

We hebben een ralaxte middag..
Marco speelt nog even voor zwarte Piet..
Ralph maakt nog een grote fout om de plafondhoge kapla om te schoppen met de bal..
Gemaakt door Linde en Marco..
Fout!!!!
Hij zit een uur op zijn kamer en nephuilt de hele boel bij elkaar..
Hij leert er maar een keer van..
Superzat zijn we zijn gedrag soms..
Heerlijk gaan Linde ik en Marco puzzelen..

Natuurlijk hebben we geen puzzelmat..
Maar dat hebben we nu echt nodig..
1000 stukjes..
Bijzonder relaxt..
Ik vraag hem aan Sinterklaas..

Kip staat in de oven..
Riekt heerlijk hier in huis..
Ralph trommelt en zingt erop los..
Verdrietigheid is omgeslagen in boosheid..
Linde redt haar broer..

Hij mag even kleuren aan haar bureau..
Hij maakt een tekening voor ons..
Met een voetbalveld in de tuin..

Tegen zessen eten we gezellig en bijzonder smakelijk..
Kinders gaan in bad..
Ze hebben schik..
Ze zingen de hele boel bij elkaar..
Machtig te horen!!

Ik eet 5 suikermuizen en 3 stukken marsepein..
Vast goed voor mijn buik…;-)

Fijne avond!

1 opmerking: