maandag 19 november 2012

Troelala


Maandag 19 november 2012

Heerlijk rustig geslapen..
Niet wakker geweest..
Ik had wel een snotneus..
Zou dat door mijn korte koppie komen, who knows?

Ik wordt lekker wakker gemaakt door mijn schatje, met een kopje koffie..
Heerlijk..
nog een paar dagen genieten van de ”alledaagse” smaken..
Ik ben snel klaar vanmorgen..
Ik hoef mijn haren namelijk niet te doen!
Ik schrik niet eens van mezelf in de spiegel..

Marco staat lekker te douchen.
Goedemorgen Sinead..
Dag schat..

Kinders voelen weer even aan mijn bolletje..
Nog even wennen..

Kinders zijn opgeruimd en hebben zin in school..
Muts op, sjaal om, warme jas aan, en hupsakee, op naar school!
Het is vochtig en fris.

Gezellig lopen we naar school..
Ik heb de aanvraag mee voor Linde, om de dyslexietest aan te vragen..
Wat een boel vragen moesten we invullen..
Wel 6 a4-tjes..
Er wordt op school nog even een kopietje gemaakt van onze paspoorten..
De juf waar het bij ingeleverd gaat worden is er niet..
Morgen wederom een poging wagen..

Ik ben helemaal gewend aan mijn mutsen,
lekker warm en het geeft toch een soort “veilig” gevoel..
Gelukkig is het winter..

Ik heb een heerlijk ochtendje, loop weer een stuk..

Thuisgekomen bedenk ik dat ik even naar de poli onco moet bellen..
Donderdag pas bloedprikken, daarna afspraak met dr Griffioen..
en dan vrijdag mijn 2e chemo..
Ik moet volgens schema donderdagochtend mijn eerste hyperpillen weer hebben,
maar die heb ik natuurlijk niet in huis..
Een of andere troelala staat me te woord..
Bijzonder intelligent is ze niet..
Ik moet mijn vraag wel 3x herhalen..
Maar u komt toch donderdag bij de dokter?
Dat klopt..
Maar als ik de dexa al donderdagmorgen in moet nemen,
dan kan ik hem dus op z’n vroegst
tegen de middag innemen,
omdat ik pas na de dokterafspraak de recepten kan krijgen..
En aangezien ik ze 2x per dag moet nemen,
moet ik ze al wel s’morgens innemen..
Ik wordt namelijk nogal hyper van die dingen en ik ga dus niet,
net als de 1e chemo, weer stuiterend de nachten in..
Nou mevrouw..,
ik zal het even doorgeven aan de dokter,
dan wordt u teruggebeld..
Prima..

Je zal zelf maar niet zo snugger zijn..
dan wacht je dus rustig af..

Na 3 minuten gaat de telefoon,
ik zie dat het, het ziekenhuis is..
Zo hee, dat is rap..

Maar nee, het is mijn lieve collega Ann..
We kletsen gezellig..
Mis ik wel hoor..
het werken..
Mijn fijne collega’s..
Ze verteld dat ze mijn Blog leest, en dat ze af en toe best moet lachen..
Fijn..
Dat doet me deugd..

Ook bel ik gezellig met mijn moeder..
Ik zeg dat ze aan de groen thee moet..
Das gezond!
Gaat ze doen..
Zo moeders,
beloofd is beloofd, het staat nu zwart op wit..

Ik doe even boodschappen,
weer staat die meneer er die een blaadje verkoopt,
Man..
ga toch werken voor je poen!
Van mij krijgt hij geen cent..
Als hij nou geen armen had..
maar die heeft hij wel,
ook 2 benen staan er onder zijn lijf..

We eten gezellig, Idil is wederom van de partij..
Ze vind het enorm gezellig bij ons..
Ze is gek op boter..
Thuis mag ze niet zoveel..
Vandaag mag het van mij wel..
Ongelooflijk..
Zo gek op boter..
Heerlijk om naar te kijken..
Emine komt ook nog even binnen..

Kinders gaan weer lekker naar school, heerlijk even een blaadje gelezen..

Chan pikt me op..
We hebben pret onderweg, praten over van alles..

Ralph gaat gezellig bij vriendje Milo spelen,
ik pik hem voor vijven weer op..
Klein meneertje moet om 1800 weer naar sport..
Met thermokleding prima te doen..

Ik krijg nog onverwachts bezoek van de moeder van een van Ralph zijn vriendjes..
Het is een half uurtje keigezellig..
Prachtige bos siert ons huis.
Overigens nog niks vernomen van meneer Gall en Gall..

Ik krijg een telefoontje van de oncologieverpleegkundige,
Ze begrijpt mijn vraag en vraagt of ik verder nog iets nodig heb..
Nee hoor, misselijkheidspillen genoeg, wel graag recept voor Emend erbij..
Maar dat kan donderdag toch ook, zegt ze..
Ja, dat begrijp ik, maar de vorige keer had de apotheek het ook niet..
en moest het ook besteld worden, daarom graag op tijd de recepten faxen..
Dank u!
Ze vraagt nog even hoe het gaat..
Dat is aardig van haar..

Linde gaat lekker haar kamer schoonmaken.
Trots ben ik op haar..
Met glassex en een oude doek..
Prima..
Ze kan gelukkig goed weggooien..
heeft ze van mij..
Hatsjekidee, weg ermee..

Ik wacht op mijn mannen,
Marco hoeft vanavond niet naar zijn studievrinden, het wordt woensdag..

Heerlijk, rustig avondje..

Iyi geceler!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten