vrijdag 14 december 2012

Dichte mist


Vrijdag 14 december 2012

Redelijk geslapen..
Iets voor achten ben ik wakker.
Hoe voel ik me..
Beetje rood hoofd..
Verder uitstekend..

Ik kleed me aan en hoor wat gestommel beneden..
Ralph is niet in zijn humpie..
Tja.. Was te verwachten..

Ik tut me op en camoufleer mijn rode hoofd..
Pokkespul, die dexa..

Mijn ogen zijn opgezet..
Nou ja, wat maakt het uit..

Beneden is het stil..
Ik bedenk me dat Ralph toch naar school is..
Als ik even later klaar ben, loop ik naar beneden..
Vandaag 3e kuur..

Beneden zit meneertje met een bijzonder, coole hanenkam, op de stoel..

Hallo mama!
Rode konen sieren zijn wangen..
Hey lieverd..
Gaat het niet?
Nee mama, ik heb keelpijn en moet erg hoesten..
Een dikke kuz en knuffel maken mij gelukkig..
Ik bedenk me heel snel, hoe nu?

Marco moet me naar het Ziekenhuis brengen, en dan straks bekijken, Ralph wel of niet mee..
Hij heeft 38,5..
Nog geen pilletje gehad..
Marco geeft hem die..
Tiert hij even op..

Ik doe de vaat, neem mijn zooitje pillen weer in..
Doe de was en ontbijt even lekker..
Nu smaakt het nog!

Marco zit lekker bij Ralph..

Ik lees een beetje de krant, pak mijn tas met blaadjes..
Ralph voelt zich even later iets beter..
Hij gaat mee naar het ziekenhuis..
Ralph vind het reuze interessant..

Het is drukkig..
Infuus lukt helaas niet in een keer..
Ik voel gelijk dat hij niet goed zit, zeg dit ook, maar ze peutert nog even verder..
Hoe vervelend!
Jammer!
2e poging lukt gelukkig wel..
Ralph is stoer en vind het mega interessant..
Hij vraagt of het pijn doet.
Ik zeg een beetje..

Eerst even een volledige spoelbeurt en iets voor elven gaat de 1e chemo pas aan..
Dan ben ik tot 14.00 dus wel zoet..

Intussen heeft Ralph 2,5 kerstchocolaatjes  van Tummers gegeten..
Dan is hij er klaar mee..
Klaar is klaar..
Meneertje wil naar huis..
Dikke zoenen en tot vanmiddag!
buiten zoeken ze me nog even op, ik zit gezellig voor het raam!


MMM, best alleen..
Ik pak mijn telefoon en mijn alleen gevoel is weg..
Wat een gezelligheid op de what’s app!
Met tante Han mail ik..
Zo blijf ik ook een beetje op de hoogte van papa..

Ik lees een blaadje..
en dan is het alweer lunchtijd..
Lieve UVV dames nemen de bestelling op..
Het eten en de champignonsoep smaken me best!

Van Chan hoor ik dat Dylan ook ziekig is..
Ach, wat een boel zieken..

Om half twee hoor ik dat ik rond 1400 weg kan..
Even langs de apotheek voor mijn receptje  buscopan..
Ook daar moet ik 2 euro voor afrekenen..
Vreemd..
Chronisch ziek en toch weer betalen..
Ik koop nog een oogzalf..
Geen last meer van mijn ogen, maar je weet maar nooit!

Marco pikt me met Ralph op..
Meneertje blaft nu echt als een zeehond..
Kroep?
Hij heeft het gezellig met papa gehad..
ze hebben zichzelf getrakteerd op een hotdogbroodje!
Dat smeekte de mannen uitstekend..

Chan haalt Linde op en Ralph duikt thuis gelijk weer op de bank..
38,7..
Weer een PCM’tje erin..

Ik ben het zat en ga naar ons bedje..
Hoe eerder ik even rust hoe beter ik vanavond slaap!

Met een uurtje ben ik weer helemaal fief en vrolijk..
Ik heb de oogzalf in mijn ogen gedaan om even te testen..
Alles is wazig!!
Het is net dichte mist, minder dan 1 meter zicht..
Bijzondere ervaring!
Ik spoel mijn ogen uit en mijn zicht knapt daar ietsjes van op.

Beneden doet de kerstboom het ook weer gezellig..
Gisterochtend waren de lampjes overleden..
Bijzonder vervelend..
Lampen genoeg, dus Marco heeft eerst de oude verwijderd en toen een nieuwe rits erin gelegd..
Gezellig!
Apie is ook gezellig thuis..
Ze heeft lekker fruit gegeten bij Chan,
en een paar kerstkaartjes van haar klasgenootjes gekregen!
Haar eigen kaartjes was ze vergeten mee te nemen.

Ze verteld dat ze een tien had voor taal en een voldoende voor rekenen.
4 foutjes van de 30 sommen(ongeveer)..
Hoe goed!!

Ze voelt zich goed en ze heeft een leuke dag gehad op school!
Fijn..

Marco gaat met Linde naar mijn schone ouders,
want ze zijn veertig jaar getrouwd!
HOERA!!
Daarna gaan ze even gezellig boodschapjes doen.
Dat vind Linde superleuk!

Ik blijf lekker bij Ralph..
Arm schaapje..
Hij eet een sinasappeltje en een bakje appelmoes..
We spelen een spelletje trinominos en een spelletje Scula op de Ipad..
Zo leuk!
Ik win!!!

Dan gaat Ralph even een tekenspelletje op Ipad doen..
Ik zuig even de boel..
Neem weer mijn dexa in en kijk naar Ralph..
Zo naar bed..
Dan belt Tess..
Zo lief..
Ze vraagt hoe het met Ralph is.
Ik vertel en zeg dat Ralph morgen waarschijnlijk niet kan komen..
Dat is jammer..
Dan praat ik nog een tijdje met Tess haar moeder..
Erg gezellig en bijzonder lief..

Ralph schudt zijn hoofd, want praten kan hij bijna niet..
Stoppen... mama, met praten!

We hangen op en klein mannetje kruipt op mijn schoot..
Hij valt in slaap..
Heerlijk..

Samen naar boven en ik zeg dat ik lekker bij hem kom liggen..
Ik laat zijn kerstboompje aan en hij hoeft maar te bonken met zijn voetjes op de trap en ik ren naar hem toe..

Hij is het er volstrekt mee oneens..
Hij is bang..
Dat weet ik,
maar ik wil hem, totdat we naar bed gaan echt niet op de bank..
Hij weet dat als wij naar bed gaan, ik hem dan meeneem naar boven..
Kan hij lekker bij ons liggen..
Hij is te moe om in discussie te gaan..
Schokkend en stotend valt hij in slaap..
Zijn buikspiertjes compenseren al zijn ademhaling..
Goed in de gaten houden..

Lieve mensen, toedels..

1 opmerking:

  1. Lieve lieve Ing

    Wat ontzettend vervelend allemaal, ik hoop dat het met Ralph allemaal snel beter wordt. Begrijp best dat je een beetje bang bent.
    En jij ook lieverd dat het allemaal zo vervelend ging, ik heb zo met je te doen.

    Het onverwachte bezoek van Marco en Linde was zo'n verrassing, heerlijk met z'n alle gegeten.

    20.20 uur werd er ineens op het raam gebonkt ( bel was stuk ), worden er twee hele grote dozen de gang in gezet, vol verbazing kijken we elkaar aan " wat is dit dan !!!!!". De eerste doos komt er een prachtige ballon uit met een mooie kaart eraan. Wat een ontzettende leuke verrassing, zo lief. We gaan met zijn alle op vakantie, heerlijk. Een mooier kado konden jullie ons niet geven, super, super blij zijn we.

    De tweede doos zat een prachtig boeket bloemen in.
    Heel goed verzorgd allemaal.

    Lieverds heel heel hartelijk bedankt voor dit mooie kado, dikke kus van ons.

    BeantwoordenVerwijderen