dinsdag 20 november 2012

Pipa pepernoot


Dinsdag 20 november 2012

Heerlijk geslapen,
Dat doet ieder mens goed..
Vrolijk stap ik mijn bed uit..
Kinders zijn al aangekleed en wel..
Marco staat lekker onder de douche, een drukke dag staat hem voor de boeg..

Beetje wassen, beetje tutten..
Mijn haren zitten prima vandaag..
Niks aan doen..
Gisteren had ik haarpijn, tegen de richting in aaien was niet fijn..
Ik dacht gelijk aan een poes, die vinden dat ook niet fijn..
Ik had het de kinders al verteld..
Aaien, maar met de richting mee..
Ze begrepen het prima!

Het was me al verteld, als je echt haarpijn gaat krijgen dan gaat het snel..
Dat klopt..
Ik heb nog geen kale plekken maar als ik een paar haartjes vastpak dan trek je er zo een boel uit..
Natuurlijk weet je dat, maar toch is het raar..
Sinead look is geaccepteerd, kaal is weer een stapje verder..

Mocht ik echt van die kale plekken krijgen dan kan Marijke nog 2 standjes korter..
Ik hoef maar te bellen en ze zal er voor me zijn..
Fijn te weten..

Kindertjes en ik lopen gezellig naar school..
We oefenen Sinterklaas liedjes..
Oh ja, zegt Linde, we hebben er een nog niet gezongen..

Pipa pepernoot..
Mima manderijn..
Ik ken hem nog niet zo goed..

Mama, je zingt verkeerd, roept Ralph..
Linde neemt het voor me op..
Mama moet gewoon nog een beetje oefenen, Ralph…
Zo is het maar net! Ralph..

De school is versierd, helemaal in de Sintstemming..
Prachtig..
Juf is rap vandaag..
Deur is al dicht..
Dag schat!, dag mama
Leuke dag!

Ik loop naar Ralph zijn klas..
Hij staat nog voor de deur te kletsen.
De deur is ook al dicht..
Ze hebben vast met het sintversieren alle klokken 5 minuten teruggezet..
Kan niet anders..
Op mijn horloge heb ik zeker nog 3 minuten..

Ik zeg dat hij zelf even zijn gymtas op moet ruimen.
MAMA.. doe jij het even..
Ja, dag..
Het is jouw gymtas..
MAMA, alsjeblieft???
Maar waar moet ik die dan leggen?
Nou gewoon, zegt Ralph..
Ja, wat nou gewoon?
In de gang..
Welke gang?
MAMA, met tranen in zijn ogen zegt hij dat de tas aan de kapstok moet..
Hij doet het zelf..
Ja, sorry schat..
Dat wist mama niet..
Je doet het altijd zelf en vorig jaar had je een gymbak, waar alle tassen in lagen..
Dus mama wist het even niet..
Boos loopt hij weg..
AHUM.. meneertje..
JA WAT??
Hierrrrr komen..
Droog je tranen en geef me een knuff.
Ik ben wel je moeder..
OK..
Mokkend krijg ik een gemeende kus..
Fijne dag!
Jij ook mam..
Huppelend loopt meneertje naar juf..

Het is heerlijk buiten..
Ik heb mijn blauwe muts op, hij kriebelt op mijn voorhoofd..
Ik kriebel terug..
Heerlijk..
thuisgekomen doe ik mijn muts weer af..

Tjemig, moet ik wel aan de pruik?
Die zal ook wel kriebelen..
Al zitten er wel aircogaatjes voor “het ademen” in..

Morgen beslissen..

We willen eigenlijk na mijn 2e chemo doorrijden naar Amsterdam..
Hij is al klaar, maar ik moet wel eerst nog even een afspraak maken..
Voor het afpassen en evt nog finetunen..

Ik heb een heerlijke ochtend ..
Ik loop wel een uur buiten, snuffel wat in de buurt, kijk wat winkeltjes..
Geniet van de vallende blaadjes, de kleuren van de bladeren, heerlijke herfstdag.
Mijn haartjes vallen net als de blaadjes van de bomen….

Thuis rommel ik wat rond..
Ik meld me aan bij Greetz..
Nog nooit op gekeken..
Maar ik krijg zoveel superleuke kaartjes van Greetz,
dat ik even nieuwsgierig was geworden.
Echt superleuke site, met tal van mogelijkheden..
Makkelijk schrijf je, je in, en makkelijk betaal je..
Rara, voor wie zou ik nou wat geregeld hebben?

We lunchen gezellig,
Kel belt nog even gezellig..
Dat vind ik fijn.

Even een uurtje voor mezelf..
Lezen gaat nog niet zo goed..
Ik dwaal af naar vrijdag..
Dan mag ik weer..
Weer zo’n periode van nare smaak..
En andere ongemakkelijkheidjes..

Vandaag was de eerste dag dat water normaal smaakte.
Ik drink alleen maar groene thee..
Melk is ook nog steeds goor.
Chocola is heerlijk..
Ik ben op gewicht, niks eraan, ietsje eraf..
Komt vast door mijn haar. ;-)

Ik loop voor de verandering eens met Jeroen naar school.
Gezellig..
Lekkere drol, die als ijzervlechter maar weinig werk op dit moment heeft..
Hij is druk met zijn website..
Hopelijk gaat die snel live..

Kinders zijn blij.
Dylan speelt bij ons.
Vind je me niet gek zonder haar, vraag ik?
Nee hoor, antwoord die lekkere schat.

Kinders reageren zo makkelijk..
Zouden wij als volwassenen  een voorbeeld aan moeten nemen!!
Gisterenavond kwam Ralph zijn voetbalvriendje ook langs.
Ik zei dat mijn haar eraf was.
Ja, zei hij, dat wist ik al..
Van mijn moeder..
Zo leuk..
Moeders leest ook mijn blog..

We gaan nog even naar de Bart Smit, 5 cadeautjes voor 3,50 uitzoeken voor school.
Madame weet wat ze wil, binnen 5 minuten is ze klaar.
Even ons fluitje, en alle drie staan ze weer bij me.
Fluitje werkt goed..
Hoef je niet zo te schreeuwen..
Mijn vader had ook een fluitje voor ons en zijn vader ook..
We hebben dit overgenomen, al jaren geleden..
Werkt prima..
Al kijken sommige mensen je toch altijd weer wat raar aan..
Alsof je een hond fluit..

Linde gaat samen met Marco een surprise maken, thema Feest!
Ze wil een taart maken..

Morgen maar even een plan maken..

Linde loopt door naar de Zumba, ik pik haar om 1800 weer op.
Ralph en Dylan rennen in de rondte, nog even naar het Kruidvat.
Paracetamollen, nagelverharder, neusspray..

Een Marokje dringt zowaar voor..
Ja, dan heb je een verkeerde voor je..
Ik klets hem nog net niet neer!

Marco werkt nog even door..
We eten met zijn drieën,
Hapjes van Emine,
Pizza van dokter Oetker,
Erwtensoep van Jeroen zijn mama.
Lekker makkelijk!!!
En het smaakt best..

Lachend hebben we een gezellig slaapritueel..
Guttemegut, wat hebben we heerlijke kinderen!!

Zooo, geen zin meer..
Manlief komt net binnen..

Wie is er bijna jarig????
Jaja, mijn mama..

Fijne avond!!

1 opmerking:

  1. " Een Marokje dringt zowaar voor..
    Ja, dan heb je een verkeerde voor je..
    Ik klets hem nog net niet neer!"

    Hilarisch! Lig in een deuk!!

    Kiss!

    BeantwoordenVerwijderen