dinsdag 15 januari 2013

Dag hoo mam!


Dinsdag 15 januari 2013

Veel wakker geweest.
Geen opvliegers, maar gewoon wakker..
Lekker mijn gedachte de vrije loop laten gaan..

Om iets over zevenen wordt ik gewekt door mijn mannetje..
Er ligt veel sneeuw..
Ik ben gelijk wakker.
Mmm... lekker!

Kindjes zijn al in de versnelling en Dylan is er ook gezellig.
Ik ben nog in de tut, in mijn maillot en shirt en kale kop.
Ik had hem niet gehoord, 
Ralph heeft hem mee naar boven genomen.
Goedemorgen Dylan, ben je er ook?

Marco verteld dat Chan hem net gebracht heeft.
Anders komt ze te laat op haar werk.
Ok, prima!

Ik breng de kindjes naar school hoor schat.
Marco vind het allemaal prima.
Kan hij nog een beetje op tijd naar de zaak.

Sneeuwspullen worden aangetrokken..
Tassen gepakt met droge schoenen, tassen met gymkleren..
Ik sjouw me een breuk, maar we hebben pret voor 10!
Ralph en Linde en Dylan liggen op de grond en maken heul veel vlinders..
De sneeuw is maagdelijk wit en lekker vers..
Het sneeuwt lekker door..

We hebben alle tijd en als we bij school komen is er nog niemand!
We lopen lekker om school heen en besluiten om een andere ingang te nemen..
Achter school staat een best windje..
Dylan heeft het koud.
Ralph rolt zich een slag in de rondte, en Linde is euforisch..
Ze galmt Nick en Simon en heeft rode konen van de pret.
Gezellig stel zijn we..

Als we bij een andere ingang komen gaat de deur net open.
Dylan schud de sneeuw van zich af.
Juf Yvon vind het maar niks al dat water in de klas, en probeert de sneeuw, die we meegenomen hebben van buiten, op te dweilen..
Succes... denk ik bij mezelf..
Dylan een dikke zoen en huppekee naar Ralph zijn klas.

Ralph heeft gelijk gym en hoeft even niet te lezen.
Zijn broek en sneeuwlaarzen hangen lekker over de kachel, dat heeft meneertje zelf geregeld..

Dikke zoen en tot straks!
Dag hoo mam! (hij vergeet altijd de R te zeggen..)
Dag schat, fijne dag!
Linde zit ook al gesetteld in haar stoel.
Ik praat nog even met juf.
Dikke zoen voor haar!

Ik loop nog een stuk en ga dan lekker naar ons warme huisje.

Ik klets een tijd met mijn moeder en Jolan van de afdeling belt ook nog even gezellig.
Fijn..

Tussen de middag is het gezellig en we eten bijna een halfje bruin.
Het smaakt ons best!

Kinders mogen, als proef, samen naar school lopen.
S’middags hoor ik van Linde dat het goed gegaan was, maar...  
Ralph heeft wel een sneeuwbal in haar snufferd gegooid...
Dat doet ze bij het ophalen even dunnetjes terug..
Eigen schuld, dikke bult..
Ralph terkt een enorme pruillip, maar is het snel vergeten!

Met Jeroen loop ik met de kinders naar huis.
Gezellig op de sleetjes!

Linde gaat bij Idil spelen en Dylan wil graag mee met Ralph.
Prima.
Ik maak fruit en even later zie ik Dylan met een deken op de bank.
Ik vraag of hij niet lekker is..
Ja hoor, ik heb het alleen koud..
Arm schaap.
Hij voelt wel wat warm maar niet echt koortsig.

Even later besluiten de mannen dat het weer sneeuwtijd is.
De hele buurt is buiten en er worden heuse gevechten gehouden..
Wat een schik!

Linde komt, na een tijdje, ook met rode konen binnen.
Waar is Idil?
Die moest naar binnen want ze was nat..
Ok…

Linde gaat beginnen aan haar muurkrant..
De Chinese tijger is het geworden.
Machtig beestje!
Ze verzameld informatie en ik help haar om het te bundelen.
Foto’s van baby tijgers, grote bekken van tijgers, klauwen van de tijgers..
Ze vind het allemaal machtig!

Morgen meenemen naar school en ze kan,
met haar groepje, gaan beginnen aan hun muurkrant!

Mannen komen binnen want er moet gepoeperd worden..
Tuurlijk!
Alle witte kleren uit en daarna weer aan.
Ze zijn niet te houden!
Jeroen leent even de sneeuwschuiver en even later houdt Dylan het voor gezien.

Ik maak lekker het eten klaar en tegen zessen zitten we met zijn drietjes aan tafel.
Marco belt nog even gezellig met Linde en ze hoort dat Marco gebotst heeft..
Niets ernstigs, klein botsinkje.

We hebben pret en boven komt Linde erachter dat Siem gepiest heeft op haar dekbed..
Gadver roepen ze allebei!!

Ze zal wel niet bij kattenbak gekund hebben..

We halen alles af, en met elkaar, is het zo gebeurd..

Na achten zijn ik en mijn was beneden..
Onze wasmachine aangezet en de roomboterwafeltjes snoepjes binnen handbereik..

Mannetje werkt even een beetje over..

Fijne avond!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten