woensdag 23 januari 2013

Blauw van de kou!


Woensdag 23 januari 2013

Wat een leuke dag!

Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest voor een check..
Bloedwaardes waren dik in orde.
Ik kwam Jolan nog even gezellig tegen.
Vrijdag komt ze even gezellig langs als ik alweer chemo 5 krijg.
Een na laatste keer!!

Terwijl ik in het rijtje sta om me te melden, komt Aart naar me toelopen.
Fijne vent blijft het toch.
Hij spreekt me bemoedigend toe.

Oncologieverpleegkundige was bijzonder aardig.
Ik heb een afspraak voor bij dr vd Elst.
Binnen 6 weken na mijn chemo krijg ik een operatie en afhankelijk daarvan nog bestralingen.
Ik ben reuze benieuwd..
Ze kon niet vertellen of ze al onder echo de operatie uit gaan voeren..
Of ze het überhaupt kunnen,  wist ze ook niet..
Dat wacht ik nog maar even af..

Al onze vragen gesteld, nieuwe rits recepten mee.

Bij de balie maak ik nieuwe afspraken.

Samen lopen we gezellig naar mijn moppie zijn leenauto.
Een lange Ford, prima auto.
Zijn eigen auto wordt gerepareerd.

Marco maakt nog een coole move..
Spekglad is het 4 hoog in de parkeergarage..

Thuisgekomen drinken we nog een kopje koffie en dan is daar Jeroen al om Ralph op te halen.
Sleetjes mee en hatsjekidee, op naar school.

Ralph wil graag met Tess spelen..
We spreken af voor vrijdag..
Ralph mag dan kiezen wat ze gaan eten en voor achten wordt Jadokus weer thuisgebracht.
Dat is errug fijn.

We eten, als Linde weer thuis, is gezellig.
Marco is naar het AMC.
Van het ene naar het andere ziekenhuis.
Niet voor hem zelf..
Maar voor zaken.

Ik stofzuig de boel, kinders zoeken de schaatsen op..
Achter het luik lukt het ze niet om ze te vinden.
Ralph komt me halen en als ik voor het luik lig vraag ik of ze met hun neus kijken..
Inderdaad..
Voor hun neus..
Meerdere schaatsen worden er gepast..
Als de tasjes klaar zijn worden de IKEA stoeltjes klaargezet en halen we Idil op.
We lopen naar Marco en Ralph hun geprepareerde ijsbaantje,
en binnen een poep staat Ralph op het ijs..

Hij schaatst weg alsof hij het hele jaar les heeft gehad..
Machtig om te zien..
Idil is jaloers en Linde is het gewend..


Meiden doen hun uiterste best en na even oefenen gaan ze sierlijk de baan op!


Heerlijk!
Het is nog lekker rustig..
Veel kinderen van het eiland hebben continue rooster..
Zij komen later..

Als ik even koffie drink thuis, komt Ralph op zijn schaatsen mij ophalen..
HUH???
Ben je helemaal betoeterd..
Je loopt toch niet op schaatsen naar huis?
Huh, waarom niet?
Dat is toch niet goed voor je schaatsen?
Nee, maar mam, je moet komen want er zijn een paar vervelende jongens die sneeuwballen op ons gooien en Idil heeft ook al pijn aan haar hoofd..
Oke…
Ik trek mijn moonboots weer aan en regel de boel..

Kinders zijn het zat en de schaatsen worden omgeruild door de slees.
Even wat drinken en de bups vertrekt..
Uren zijn ze zoet..

Ralph is het op een gegeven moment zat..
Hij heeft het stikheet,zegt hij..
Zijn lippen zijn blauw van de kou!

Linde speelt ook nog gezellig met Anouk en Idil in de tuin.
We hebben een berg van meer dan een meter sneeuw in de tuin.
Daar kan je ook prima vanaf glijden..
Meiden hebben schik en Ralph vind het maar niks..
Daar zou ik een iglo van maken, pruillipt hij..
Ach joh..
Sneeuw is ook van je zus..

Linde eet bij idil, Ralph en ik eten een gebakken ei,
Marco belt dat hij een dikke 7 of misschien een 8 heeft met zijn projectgroep.
Hoera!

Ik ga heerlijk na het eten met de kindjes in bad,
we glibberen door het water met de lekkere ruiker van Ans..
Heerlijk!

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten