dinsdag 4 juni 2013

Tamoxifen

Dinsdag 4 juni 2013

Ja hoor, de lente is gearriveerd..
Vanmorgen lekker op de fiets naar het ziekenhuis.
Goed fietsweer, Piet had gelijk..;-)

Ik was niet eens buiten adem en ik had nog wel tegenwind..
Ruud ontvangt me op tijd.
We hebben een prettig gesprek, maar voor werken vind hij het nog iets te vroeg.
Ik sta erachter.
Niet geheel onbelangrijk.. :-)
Over 3 weken hebben we weer een afspraak.

Buiten spring ik op mijn fiets en ben in een poep weer thuis.
Ik geniet van een heerlijk bakkie in de tuin.
Ik app mijn moppie dat we maar in het ziekenhuis af moeten spreken.
Veels te lekker om met de auto te gaan.
Na 10 minuutjes staat hij gezellig voor mijn neus en samen fietsen we even later naar het ziekenhuis.
Staan best wat huizen te koop hier…

We kletsen gezellig en ik pas mijn tempo aan…
Ik ben een harde fietser, Marco een rustige..
Vult elkaar gezellig aan..

We nemen de nieuwe ingang en zijn lekker op tijd.
We nemen koffie en bespreken onze vragen.
Dr Griffioen heeft alle tijd en bepraat alles met ons .
Van hormoon(anti)therapie tot overbeharing ;-)

Na een half uurtje staan we weer samen buiten met het recept Tamoxifen.
Dunner ga ik niet worden en mijn stemmingen kunnen ook gaan schommelen..
Opvliegers gaan toenemen..

Niet zo een heel prettige pil..

Maar dat maakt niet uit..
Het vergroot de kans om de kanker niet terug te laten komen.
Dus geen discussie!
En slikken maar!

We gaan door naar de apotheek en de apothekersassistent verteld nog even vrolijk dat er laatst een dame was met kanker die eigenlijk door de behandeling was gevlogen totdat ze dit medicijn kreeg en daarna om alles moest huilen..
Gezellig..

Ik krijg een maandje mee samen met  een herhaalrecept.

We fietsen nog gezellig langs school en geven Linde een kuz die toevallig aan het buiten spelen is.
Thuis dikke kuz en Moppie gaat weer naar de zaak.

Ik eet en lees de beschrijving van deze pil.
Na de lunch tik ik hem weg.
Hatsikidee..
Ik ben begonnen met de therapie..
Ik ben benieuwd..


Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten